EMNE: Vedligeholdelse af kobbergryder

Vedligeholdelse af kobbergryder 9 år 2 måneder siden #236930

Hejsa
Jeg er indehaver af en sauterpande og en saucegryde i kobber. Jeg er i tvivl om, hvordan jeg vedligeholder dette smukke materiale bedst.

Lige nu hænger de smukke redskaber og pynter på min bjælke i køkkenet. Jeg har aldrig turdet at bruge dem, da jeg har været bange for at jeg ikke kunne få dem rene bagefter. Men jeg synes det er synd, at redskaberne bare skal hænge til pynt, da jeg har hørt at kobber skulle være noget af det bedste materiale at kokkerere i.

Jeg kan nu se, at der er kommet nogle mørke pletter på dem. Også selv om redskaberne ikke har været i brug endnu.

Så kære SOLister: Hvordan får jeg de mørke pletter væk? Og hvordan vedligeholder jeg redskaberne bedst efter ibrugtagningen?
v-k-n
Debatten er kun for registrerede brugere. Opret en profil under fanebladet ’medlem’.

Svar I emne: Vedligeholdelse af kobbergryder

Vedligeholdelse af kobbergryder v-k-n 9 år 2 måneder siden
Ask Alex. ZB. 9 år 2 måneder siden
Køkkenudstyr af kobber ridderlykke 9 år 2 måneder siden
Tak for svar v-k-n 9 år 2 måneder siden
Bearnaise sovs! Emine. 8 år 11 måneder siden
Ny belægning!!!! Morten B 8 år 11 måneder siden
Rust ? Lulleglad 8 år 3 måneder siden
Rust!!! Svar fra Husmoderen;) 7 år 6 måneder siden
Madlavning med kobbergryder! Husmoderen;) 7 år 6 måneder siden
Induktion og kobbergryder Gammel kok 5 år 11 måneder siden
Kobberrengøring Achen 3 år 7 måneder siden

Debatten lige nu

Indlæg Kategori Skribent
"Æres-kulturen" gør byturen mere livlig! Samfundsproblemer teemuss teemuss's Avatar
Muslims in Europa og følgerne Fri debat: Politik & Samfund debatsvinet debatsvinet's Avatar
Hvad vil du nå her i livet? Tab og sorg gubbi_the_great gubbi_the_great's Avatar
Forbindelse mellem de malaysiske flykatastrofer?! Konspirationsteorier micheluccio micheluccio's Avatar
Kan nærighed være en psykisk lidelse? Fri debat: Økonomi fruppe fruppe's Avatar
Hvad skal der til? Parforhold fuerzzz fuerzzz's Avatar
Danske betjente overfalder mand i kørestol Samfundsproblemer fruppe fruppe's Avatar
Hvorfor har vi ikke religionslighed? Fri debat: Politik & Samfund gubbi_the_great gubbi_the_great's Avatar
Tiden indtil § 266b afskaffes Samfundsproblemer Tigermanden Tigermanden's Avatar
Genbrug dine flasker! Sparetips 123456+ 123456+'s Avatar
dybt ulykkelig og brug for hjælp Abort fuerzzz fuerzzz's Avatar
Hvorfor er det i orden at diskriminere mænd??? Børn dandegn dandegn's Avatar
Nogen mennesker er født med en tom hjerne... Fri debat: Politik & Samfund mysecond mysecond's Avatar
Skovl og spade!. Forsikring pouljoergensen pouljoergensen's Avatar
Tillykke Danmark med en tilbagevending til Fri debat: Politik & Samfund drago drago's Avatar
Storbrand i svensk moskébyggeri Fri debat: Politik & Samfund Tigermanden Tigermanden's Avatar
DEN MUSLIMSKE INDVANDRING ER EN KONSPIRATION Fri debat: Politik & Samfund el_nino el_nino's Avatar
Hvad er det begyndelsen til? Samfundsproblemer fruppe fruppe's Avatar
Mogens Camres anmelder! Fri debat: Politik & Samfund gubbi_the_great gubbi_the_great's Avatar
Også SF’ere siver til Dansk Folkeparti Fri debat: Politik & Samfund lea-bo lea-bo's Avatar
Sommeren er nu: UGE 30, 27/7 Fri debat: Underholdning solfan solfan's Avatar
Sikke en artikel her! Fri debat: Politik & Samfund alexsmithnielsen alexsmithnielsen's Avatar
Så lidt vil Løkkes skattelettelser give Indenrigspolitik anonyym anonyym's Avatar
Østarbejdere........ Arbejdsløshed byggekaos byggekaos's Avatar
konvertér, betal eller dø Fri debat: Politik & Samfund Tigermanden Tigermanden's Avatar