Utallige incest- og misbrugssager dukker op i øjeblikket. Helle Thorning har lige været ude og sige, at vi har svigtet. Men jeg synes s... at VI bør defineres noget mere. For hvem er VI??? Er det kommunen, er det staten, er det forældrene, skolen eller børnene selv??
Hvem har ansvaret for, at der bliver taget hånd om de børn, der har det aller sværest?
Jeg mener selvfølgelig, at det er forældrenes skyld i første omgang - men herefter så tager myndighederne altså over. Og så må man altså tage det alvorligt, når der bliver indberettet noget fra en familie, i stedet på at vente til tingene bliver værre - for så er det for sent.
Desuden så skal forældrene fratages rettighederne til at få børn ligeså snart de har fået tvangsfjernet et - så skal resten da også tvangsfjernes.. det giver da sig selv, at kan man ikke forsørge og give kærlighed til et barn, ja så kan man sgu nok heller ikke gøre det med det næste..
Så min holdning er: fjernes et barn - så fjernes alle børn.
Og det er myndighedernes ansvar, at det bliver gjort i tide. Hellere for tidligt end for sent!!