Arriva og NOB Sønderjylland

Arriva og NOB Sønderjylland pbw
I dagens udgave af Flensborg Avis kan man læse at passagererne stadig må skifte tog i Tønder, da der ikke kommer et samarbejde på strækningen Esbjerg - Nibøl. Årsagen til at der ikke kommer et samarbejde, der tilgodeser passagererne skyldes at Arriva ikke vil. Regionalråd Sydslesvigg/Danmark sættes sandsynligvis på sagen.

Avisens leder forholder sig kritisk det manglende samarbejde.

Fakta: (NOB - Nord-Ostsee-Bahn kører Tønder - Nibøl og Arriva Tønder - ESbjerg). Da DSB havde det, kørte der direkte tog til Nibøl.

Kan det betale sig komododragon
Det er jo et ret tyndtbefolket område. Dertil er der vel næppe den store pendlertrafik på tværs af grænsen. Jeg ved ikke hvor almindligt det er at bo i Danmark og arbejde i Tyskland eller omvendt. Men det er vel ikke så udbredt?

Spørgsmålet var om ikke det er mere økonomisk og sætte rutebiler ind på ruten. Det er vel den slags overvejelser arriva har gjort sig. For jeg synes ellers arriva har gjort det godt med at få folk tilbage i togene. De har jo nye tog istedet for de gamle skrammelæsker DSB kørte rundt med på sidebanerne.

næppe... hallooo
økonomi i det... I øvrigt må det blot være et mageligt problem. Forbindelsen er jo rimelig god! Man venter max 8 minutter - det må være til at leve med da! Det var noget andet noget, hvis man skulle stå og gabe i Tønder en 20-30 minutter...

Jo fakisk pbw
Ønsket er opstået fordi der faktisk er langt større trafik end man havde regnet med!!

Øen Sild (Sylt) er til almindelig oplysning et sted folk valfarter til - akkurat som Skagen. Derfor er der behov for en ordentlig service. Arriva kan ikke være bekendt at der ikke er bedre service til de mange der rent faktisk rejser på strækningen.

Tænk på hvor mange der dagligt krydser Øresund.

Rutebiler?? gæst
Hvorfor taler du om rutebiler på strækningen Esbjerg - Tønder - Nibøl? - det er en lang strækning - virker helt malplaceret. viser manglende lokalkendskab.

venetid eller ej paw1
Det er dårlig service at man skal skifte tog, når man kan køre direkte. Det er ikke rart for de der skal flytte en barnevogn ud og ind flere gange.
Dette er et eksemepel på at privatisering ikke nødvendigvis betyder bedre service. Go'weekend.

Standarden Trutte
Når nu du nævner DSB. som kørende rundt i "skrammelkasser" så synes jeg ikke rigtigt Arriva lever op til nogen god standard. Kørte i sommers strækningen Silkeborg-Skanderborg. På den ene afgang var toget smallere, end de oprindelige standarder, altså der var et gab imellem perron og indgangstrin på mindst 30 cm. nok til at man kunne stikke foden imellem og komme slemt tilskade ved påstigning. På tilbage rejsen måtte man nærmest have stige med, da indgangsplanet var højere, end perronen og det var ca 1 m. Nu er jeg så glad for, at jeg ikke er 85 år med stok, for så kunne det jo nok være blevet vanskeligt, at komme ombord...