DHCP

DHCP Gitte temmelig frustreret
Arghhhh, nu har jeg kæmpet hele dagen med at lave en delt internetforbindelse, og har nu fundet ud af, at jeg skal ind og sætte et flueben i DHCP. Men hvor pokker er det nu at jeg lige finder den??

Håber nogle kan hjælpe mig, da jeg snart kyler l.... ud af vinduet ;O)

System? FlemseHJ
Hvilket system kører du?
Windows XP? Win98? Mac?

Jeg har Gitte temmelig frustreret
XP.. Grunden til at jeg skal ind i dhcp er, at da jeg skrev ipconfig /renew, kom der en tekst om at jeg ikke havde givet adgang til dhcp, så jeg skal nok ind der og sætte et flueben..

OK... FlemseHJ
Klik på Start/Kontrolpanel
Dobbeltklik på Netværksforbindelser
Højreklik på den LAN der står der, og vælg "Egenskaber"
Klik på "Internet Protocol (TCP/IP)" og så på Egenskaber
Sæt en prik i "Hent automatisk IP-adresse" og også i "Hent automatisk DNS serveradresse"
Klik OK

Så har du slået DHCP til.

Hygge

Tjaee gitte temmelig frustreret
Det havde jeg såmændt også gjort det du anbefalede, men alligevel vil den kun dende pakker og ikke modtage..

Den går selv ind og henter en IP adresse som er helt ugyldig, og når jeg så trykker rep. Svarer programmet ikke... og det sker HVER gang!!

Det er første gang jeg ikke har kunnet dele en internetforbindelse, når den har væet "gået fra".. jeg er virkelig lost, og må nok have en proff til at ordne det... Men hvor finder jeg sådan en ? Er det TDC jeg skal bestille en teknikker fra ?? hvis de overhovedet gider lave sådan noget, eller hvor retter jeg evt henv ??

På forhånd tak :O)

Hvis du er.. TarZoon
TDC kunde, kan du bare ringe til deres Hotline, nummeret har jeg ikke lige ved hånden, men det kan findes i telefonbogen, og siger hvad dit problem er.

De plejer at være rimelig gode til at guide dig igennem, og selvom du "har gjort som man skal" i din opsætning, kan det være de lige kan finde det enkelte punkt hvor det går galt.

Så held og lykke

Tro mig gitte temmelig frustreret
Har skam haft fat i deres hotline, men de vil kun yde hjælp til selve min pc, og ikke til evt. flere der skal kobles på... Den besked fik jeg sidst jeg ringede til dem... men ellers tak for forslaget til hotline