Effektiv (slankende) motion

Effektiv (slankende) motion Hængebug
Jeg har de sidste 3 år dyrket styrketræning for at tabe mig. Det har nu ikke haft den store virkning.

Så nu overvejer jeg at prøve en ny motionsform - men hvilken er den mest effektive til fedtforbrænding?

Har du et godt bud?

På forhånd tak :-)

gå... anonym
Gåture i rask trav forbrænder fedt.
Og så er det ganske gratis og man slipper for, at lugte til andre folks sure tæer.
Løb øger konditallet.

hjælp njhoahbo
hvis du har hængemave, så koncentrer dig om maveøvelser. Jeg har tabt 32 kg efter graditet og har nu flad mave igen...men de skal laves fridtliggende på underlag på gulvet og ikke med benene under noget...også skal lænden helt i gulvet og så tæller du med armene bag nakken 1-2 op og holder 1-2 også 1-2-3-4- nedigen og lige ned at røre også op igen 150 om dagen, og når du har gjort det i 2-3 uger hverdag så op på 2-300 om dagen...men kan godt gøres 100-100-100 morgen eftermiddag aften... held og lykke og det med gåture er super, men gå i hurtigt tempo... ikke la la...

cykle ingridkroy
Cykle eller spinning er også rigtig god og effektiv kalorieforbrændende motion.
held og lykke med det

Luk munden Motionisten
- hvis du ikke kan finde ud af det, hjælper ingen motion til vægttab.

Heeeeelt forkert Anonym
Maveøvelser laves liggende på ryggen, med en lille pøllepude under lænden. Vi er bygget med et lændesvej, det skal ikke tvinges ud, det vil bare give dig problemer senere hen, i form af overbelastning af lænderyggen.

Løft benene, så hofter og knæ er i en 90 grader vinkel. Hold hænderne under nakken, og løft med maven, så skuldrene lige løftes fra underlaget. Lav 2x10 de første par dage, derefter 2x10 morgen og aften, og derefter sætter du op til det antal du magter.

Fedtforbræning foregår ved en puls på omkring 60% af din makspuls. Er du 30 år, er din makspuls ca. 190 (ca. fordi de ikke kan siges præcist hvor din makspuls er - den skal findes ved en særlig øvelse, men tommelfingerreglen er god nok som udgangspunkt). Skaf dig et pulsur, og gå så lange ture, hvor du ligger på 60% af maksbelastningen.

Mht. til styrketræning: Hvis ikke du har et ordentlig muskelkorset, kan du ikke forbrænde ordentlig. Styrketræning alene gør det ikke, der skal også en fornuft kost til. Check om dine kostvaner er helt i orden. Skriv alt om hvad du spiser hen over en uges tid, og check om med en diætist, om der måske skal ændres på sammensætningen.

det er en myte andecreme
at man ikke skal få pulsen op. Det bedste du kan gøre er at få pulsen op, og træne hårdt da du derved opnår en efterbrænding, da du har brugt en farlig masse energi.