Efter træning

Efter træning fitness
jeg er begyndt at træne i et fitness center... men når jeg er færdig trænger jeg sådan til noget slik. Så går jeg lige forbi kiosken og køber den første og bedste chokolade bar, og det er jo dumt. hvad kan jeg spise, som er fedt fattigt, og som får min sukkertrang normal. Jeg har hørt at rosiner er godt, er det rigtigt ?

Håber meget på et svar.
TAK

ja det er fanni
hejza ja rosiner er nok gode men også bananer der er både lidt sukker og lidt fedt i men det er da bedre end slik så hvis du kan lig bananer og rosiner så er det en god ting.

Pas på med rosiner! Ukendt
Rosiner er gode, men husk på, at der er forholdsvis meget fedt i. Jeg er enig i, at bananer er gode, for der er mange kulhydrater i, som er godt efter træning, men prøv evt. også med kakaomælk, gerne Matildes kakaoskummetmælk, som er fedtfattig men jo alligevel har chokoladesmagen. Det er ikke helt så tosset :-)

Crom k-at
mit svar er ganske enkelt crom og vilje styrke..
crom er et mineral som du kan få i næsten alle supermarkeder og helsekost forretninger, da der er næsten det samme i dem alle skal du ikke gå efter det dyreste, bare det er crom, der er mange der bruger det når de skal tabe sig da det nedsætter trængen til søde sager.. man spiser det gerne til aftensmad.. da det kan give lidt kvalme hvis man spiser det på tom mave.. det andet er at du må sige nej..! tage fat i nakken på dig selv hver gang du får lyst..

Protein Hej
Efter træning skal du have noget protein og kulhydrat derfor kan det være en godt ide at drikke ½ liter cacao mælk eller tage en protein shake + 1 banan...... Jeg synes ikke du skal spilde dine penge på crom spis sund mad i stedet.



Delvist enig... Pige
Proteinshake er helt sikkert en god ide, men hold dig fra alt det lavet på valle. det med cacaomælken er ikke så heldigt, da mælk ikke giver kroppen ret meget protein - det er svært at optage og desuden modvirker det vægttab.

Valle??? MDK
Undskyld mig! Men hvorfor skal man holde sig fra valle protein??? Det er da det, der næsten er nemmest at optage!

Tilbage til hovedspørgsmållet...

Du SKAL drikke en protein shake, eller spise en protein bar efter træning. Op til en time efter træning, kan kroppen optage mere protein end normalt, så det ville være ideelt at tage det der.
Rosiner kan være gode hvis du mangler energi FØR træning, men giver luft i maven hvis du spiser for mange.
God træning!