Er jeg skizofren?

Er jeg skizofren? IRE
Jeg har efter at havde haft en depression, fået noget medicin til øge mit serotinin niveau. Efter at have fået det i en længere periode, synes jeg at få det bedre. Men jeg har mange gange fået af vide af mine nære venner at det er som om at jeg har to personligheder. En der er meget nærværende og en der meget fjern. Jeg synes også selv jeg kan føle det nogen gange. Men jeg tænker kun på det når jeg får det af vide. Jeg får også meget store humørsvingninger.

Nogen der har noget info?

tror det er en god ide elisapigen
måske at søge professionel hjælp.
har aldrig hørt om at man kan udvikle skizofreni af piller, men aner det ikke.
prøv at spørg nogle eksperter.

jeg har læst. bul
jeg kan desværre ikke sige hvad du skal gøre, udover det er din læge der skal sende dig videre. men jeg har for nyligt læst,at nogen nerologer(altså folk der ved en helt masse om hjernen)mener at skizofreni, sidder i vores alle hjerner, men der skal noget til at udløse dette. skizofreni, er desværre forholdsvis nyt, på forsknings området, så det er svært at finde konkrete svar om dette. dog synes jeg ikke det lyder unormalt efter en depression. jeg har selv været i behandling og har læst meget psykiatri, psykologi, og det er ikke underligt at du lige skal finde dig selv igen. det er ikke sikkert du og dine venner vil opleve du bliver helt som før igen. man ændre sig af naturlig årsager, da man åbner for andre dele af sin person, under en depression. rigtig mange gange knæk og bræk.

Lyder som depression RiggWelter
De symtomer du beskriver lyder mere som symtomer på depression.

så det er et spørgsmål om, du er sluppet hel ud af depressionen, eller pillerne kun har hjulpet en smule, så du stadig har en mild depression.

Prøv at snakke med din læge om det.

Hvis du stadig får piller, så går du vel også til kontrol hos lægen.

du skal ikke anonym
tro for meget på det. Hvem har ikke en fjern og en nærværende side.Og hvem har ikke humørsvingninger.
Du må for alt i verden ikke glemme at fokusere på de ting du kan, men udelukkende beskæftige dig med den "syge" side.

Og hvis folk kun gider tale sygdom med dig, så fuck dem.[:(]

Tak IRE
Tak for alle de gode svar.
jeg var involveret i en ulykke som rev op i mange gamle ting og min psykolog fandt frem til at jeg havde en depression. Jeg synes selv jeg har det bedre end jeg havde før, men det er som sagt de store humørsvingninger og sådan der genere mig.
Jeg har svært at ved i længere perioder at være nærværende og det gør også ondt på de mennesker der er omkring mig.
Men tak for de gode svar. Jeg tror vist jeg må kontakte min læge og min psykolog igen.
Igen Tak..

Ikke skizofreni Diddah
Hej

jeg kan godt nok se det er længe siden du har skrevet herinde.Men jeg ville lige fortælle at skizofreni ikke har noget med flere personligheder at gøre. ;) Det hedder mutiple personality disorder. Skizofreni er noget helt andet. Hvor man kan høre stemmer og se syner bl.a.

Humørsvingninger Martin Brendstrup
Humørsvingninger bør ikke forveksles med maniodepressivitet (hvor de ekstreme humører, vedvarer i uger eller måneder).
Humørsvingninger er ekstremt almindelige, og der findes mange behandlingsmuligheder, der kan regulere en persons humør. Ifølge http://www.sundhedslex.dk/humoersvingninger.htm er der stor konsensus om, at en kemisk ubalance i hjernen er en medvirkende faktor til humørsvingninger. Forneden er den fysiologiske årsag, som jeg fandt på http://www.sundhedslex.dk

"Når man oplever følelser som glæde, stress, frygt, depression eller angst, er det fordi, hjernen udløser kemikalier kaldet neurotransmittere. Det er udløsningen og gen-absorberingen af disse, der afgør hvad en person føler. Mennesker der har humørsvingninger, kan altså have en ubalance i neurotransmitterne".

skizofreni af piller anonym
Jo det kan sagtens lade sig gøre.