hjælp, jeg skal tabe mig s:

hjælp, jeg skal tabe mig s: athrina
Jeg er en dreng på 16, og vejer omkring de 62-65 kg.. og inden i tænker at jeg er et "anoreksi barn" så nej..

jeg er lidt bagud i min udvikling.. jeg er dog 179 høj ca. men er meget spinket på arme og ben. Men jeg er gået hen og udviklet mig en "ølvom" og fedten sætter sig også en smule på mine bryster og min røv..

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme væk med dette.. HURTIGT! :D

min mave er stor. og det er flovt at gå med andet en hættetrøjer (det er ikke mig som har sagt det, min familie har bl.a. også bemærket det)

jeg har brug for nogle råd til at komme af med det.. i en fart.. og jeg er egentlig ligeglad med om det er usundt for mig, og om hvor hård kuren er. på forhånd tak!

du skal Anonym
vist bare skifte sodavand ( ud med postevand), slik og evt hvis du drikker øl eller drinks på hylden. jeg ved at mange i din alder er begyndt med øl og der er ret mange kalorier i.

og find så noget af det du evt synes kunne være sjovt at motionere med.

brug ikke smør på brødet et stykke tid, og undgå alt med kager og søde sager.

Du er kun 16 og er stadig igang med at udvikle dig, så tag det roligt.

Din beskrivelse af "depotplaceringen" Morgenfryd,
Giver mig den ide, at du spiser meget hvidt brød. Hold op med det. Spis rugbrød af den gode kvalitet og skift flutes og pastaprodukter ud med fuldkornsprodukter. Det hjælper omgående.

Overholder du så også de andre kostråd du har fået i ovenstående indlæg, så rasler det hurtigt af.

Atkinskuren Broder Atkins
Hej med dig
Prøv Atkinskuren!
Det er faktisk meget lig med det, de øvrige i tråden har rådet dig til. Måske bare lidt mere systematisk.

Atkins går i hovedtræk ud på at undgå kulhydrater. Altså ikke noget med at tælle kalorier, men i stedet kulhydrater.
Tjek det ud på www.atkins.com.
Læs om "Induction" - det tager min. 14 dage, men jeg garanterer dig for, at du taber MINDST 4 kilo. Gå videre til de øvrige faser, er bliv i "induction" længere.
"Induction" er den mest restriktive fase (og mest effektive), og kun 20 gram kulhydrater pr. dag er tilladt.

Sig farvel til ALT brød, pasta og ris, slik, kage, is, sodavand, alkohol. Kort sagt alt der har sukker i (også frugt i en hvis grad).
Sig goddag til kød, æg, fjerkræ, fisk, skalddyr, (udvalgte) grøntsager, nødder oma. [:)]

Mine fedtdepoter har det med at sætte sig sammen steder som hos dig, og ingen kure hjalp.
På et tidspunkt for nogle år siden, vejede jeg 99 kg....
Jeg gik på en fedtfattig diæt, og cyklede som en gal. 0,5 år efter vejede jeg 97 kg. Jeg puklede på cyklen og maden..... helt ærligt... så godt smager gulerødder, salat og selleri altså heller ikke.

Jeg startede på Atkins med "Induction" de første 14 dage, og fulgte ellers programmet. 4 måneder efter havde jeg smidt 16,5 kg!!!

Jeg begik så den fejl, at jeg ganske langsom vendte tilbage til de gamle vaner, og pludselig vejede jeg 89 kg. Det var 1/5 2010
Jeg startede igen, og i dag er vægten 82,4.

Målet er 75 kg, og denne gang skal vægten blive der.

2 råd, uanset og du vælger Atkins eller en anden kur:

[f] Ingen diæter/kurer uden motion. Det ER altså alfa og omega. Du kommer ikke uden om det. Så få din velpolstrede r... op af sofaen MINIMUM 40 min. sveddryppende motion 3 gange om ugen. [;)]

[f] Den kostændring du foretager for at tabe dig, skal du fortsætte med ud i al fremtid (måske ikke så strikst, men du ved sikkert hvad jeg mener).
Det lyder måske hårdt for en 16 årig, men kostændringen er for resten af livet - ellers sker der bare det, der skete for mig (og en h.... masse andre): kiloene ryger på igen.

Se det på denne måde: den måde du har spist på indtil videre, er årsagen til, at du ser ud som du gør. Og efter et vægttab ender du der igen, hvis du falder tilbage i de gamle vaner.

Held og lykke med det :-)

P.S. Prøv også www.madlog.dk Det er et fint hjælperedskab til at holde styr på, hvad du propper i munden[:)]

Hmmm Tirsten
Der er ret delte meninger om Atkins-kuren og ernæringseksperterne står på ryggen af hinanden for at advare mod fejlernæring ved kuren.
Jeg siger ikke det er et faktum, bare at der er delte meninger om kuren.

For mig lyder det som om du skal kigge på hvad du propper i hovedet, og hvad du bruger din krop til.

Kebab og andet junkfood, hvidt brød, sodavand, chips, generel fed trad. dansk mad og alkohol sammenblandet med total mangel på motion, giver den herlige effekt du ser lige nu.

Drop de ovenstående ting og skift til sunde vaner, begynd med noget motion - eventuelt i motionscenter, hvor du kan få vejledning og råd. Faktisk vil jeg på de kraftigste anbefale dig at hægte op i en kammerat, og så begynde at pumpe jern.

Du behøver ikke være fanatisk, men det er klart, at jo hurtigere du vil se en effekt, jo mere agressivt skal du gå til værks.

En liste med madprodukter som ernæringseksperterne til gengæld er ret enige om, er de såkaldt superfood-produkter, hvilket er madprodukter der inderholder store mængder antioxidanter. Kig listen igennem, notér de ting du kan lide, og sørg for de kommer på bordet:
http://borne-aktiviteter.dk/alt-det-andet/95-superfood-her-er-listen-husk-det-nar-du-laver-mad-til-familien