Hvem er Jesu brødre?

Hvem er Jesu brødre? ftg
Når Menneskesønnen kommer i sin herlighed, og alle englene med ham, da vil han sætte sig på sin herligheds trone. Og alle nationerne skal samles foran ham, og han vil skille folk fra hinanden, ligesom en hyrde skiller fårene fra gederne. Og han vil stille fårene ved sin højre side og gederne ved sin venstre.

Så vil kongen sige til dem ved sin højre side: ’Kom, min Faders velsignede, arv det rige som har været jer beredt fra verdens grundlæggelse. For jeg blev sulten, og I gav mig noget at spise; jeg blev tørstig, og I gav mig noget at drikke. Jeg var fremmed, og I tog gæstfrit imod mig; [jeg var] nøgen, og I gav mig tøj. Jeg blev syg, og I så til mig. Jeg var i fængsel, og I kom til mig.’ Da vil de retfærdige svare ham med ordene: ’Herre, hvornår så vi dig sulten og gav dig mad, eller tørstig og gav dig noget at drikke? Hvornår så vi dig som fremmed og tog gæstfrit imod dig, eller nøgen, og gav dig tøj? Hvornår så vi dig syg eller i fængsel og kom til dig?’ Og som svar vil kongen sige til dem: ’Jeg skal sige jer sandheden: I det omfang I har gjort det mod en af mine mindste brødre dér, har I gjort det mod mig.’

Så vil han derpå sige til dem ved sin venstre side: ’Gå bort fra mig, I forbandede, til den evige ild som er beredt Djævelen og hans engle. For jeg blev sulten, og I gav mig intet at spise, og jeg blev tørstig, og I gav mig intet at drikke. Jeg var fremmed, og I tog ikke gæstfrit imod mig; [jeg var] nøgen, og I gav mig ikke tøj; [jeg var] syg og i fængsel, og I så ikke til mig.’ Da vil de også svare med ordene: ’Herre, hvornår så vi dig sulten eller tørstig eller som fremmed eller nøgen eller syg eller i fængsel og sørgede ikke for dig?’ Så vil han svare dem med ordene: ’Jeg skal sige jer sandheden: I det omfang I ikke har gjort det mod en af de mindste dér, har I ikke gjort det mod mig.’ Og disse skal gå bort til evig afskærelse, men de retfærdige til evigt liv.“ (Mattæus 25:31-46)

tja.... arres
...I er jo kendt for aldrig at give noget som helst til mennesker der befinder sig i en nødsituation, - I er kun interesserede i at hverve medlemmer, - så iflg de skriftssteder du henviser til her, så ser det nok lidt skit ud for jer !

mvh arres

Hvem mente Jesus var hans brødre, ftg
-og kan du begrunde det ud fra Bibelen?

Venlig hilsen, ftg.

Jesu brødre? Kristen123
Siger Jesus de "retfærdige" fejlede i små og store ting, og især næstekærlighed?

De fleste vil forsvarer sig på den måde, de ser ikke Kristus, eller Guds liv er i alle.

Men det skulle ikke gerne være sådan, at "vi erkender de små fejl for at bortforklarer de store fejl." - Gajol Pakken

guds tjendere. sveland
prøv at søg på det ord i bibelen, ftg. og du vil finde en anden sandhed ;)

Vi indrømmer de små fejl for at bortforklarer de store fejl Gajol Pakken
Vi indrømmer de små fejl for at bortforklarer de store fejl

Vi kan lave en aftale ! arres
Hvis du kan bergunde det sludder du kom med vedr. nogle påståede begivenheder i 1918(i et tidligere indlæg) ud fra Bibelen, så skal jeg nok fortælle hvem Jesu brødre er.

Nå, - det kan du nok ikke, - jammen så pyt da......

Der står i Matt 23:8:

"...een er jeres lærer, og I er ALLE brødre.."

Alle sande kristne er derfor Jesu brødre.

mvh arres

ftg - forklar venligst..................... jalmar
´

......Hvordan du mener I, JW/WTS's proselytter, som kalder "GUD" konsekvent ved et "KÆLENAVN" - Der beviseligt er en misforståelse fra 1520!

I SOM konsekvent Nægter at JW/WTS og deres Proselytter har TALT "GUDS" ord uden dette er gået i opfyldelse, PÅ trods af utallige beviser.....

I SOM konsekvent afviser, at en af de mest afskyelige handlinger PÆDOFILI Går sin Sejrsgang i JW/WTS i samme omfang som i samfundet udenfor......

I som Konsekvent afviser at Jehovas Vidner har den største koncentration af Familiedrab i noget samfund i hele verden!.....

I som Konsekvent nægter at tage f.eks. JACOB 2:9 til indtægt....

Hvordan i alverden kan DU ftg tro, at du og dine medproselytter har en eneste chance i HELVEDE for ikke at blive vejet og fundet for lette til Vor Herre Jesus Kristus Velsignelse.......

Større indbilskhed i egen Tro skal man lede længe efter, for de findes Vist ikke, Og dog
men jeg vil i hvert fald IKKE tages til indtægt for et udsagn der er grænsende til et Skældsord!


Med venlig hilsen

jalmar

Svaret er korrekt, Arres, det er Jesu sande disciple ftg
Det er de salvede kristne, bestående af 144.000, og det er dem Jesus omtaler som "den lille hjord". (Lukas 12:32)

Hvorfor er det så vigtigt at vide hvem Jesu mindste brødre er? Jo, for Jesus sagde jo: "Da vil de retfærdige svare ham med ordene: ’Herre, hvornår så vi dig sulten og gav dig mad, eller tørstig og gav dig noget at drikke? Hvornår så vi dig som fremmed og tog gæstfrit imod dig, eller nøgen, og gav dig tøj? Hvornår så vi dig syg eller i fængsel og kom til dig?’ Og som svar vil kongen sige til dem: ’Jeg skal sige jer sandheden: I det omfang I har gjort det mod EN AF MINE MINDSTE BRØDRE DÉR, har I gjort det mod mig.’ Mattæus 25:37-40)

Vi må derfor vide hvem Jesu mindste brødre er, og så må vi hjælpe dem.

Angående de påståede begivenheder i 1918, har jeg sendt dig et svar her:
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=1061410

Det er disse symbolske "to vidner" der står bag forkyndelsen af den gode nyhed, og som du kan se, står der i Bibelen at folk frydede sig da forkyndelsen gik i stå. Pressen sluttede sig til præsternes smædekor mod Jehovas folk. Et blad skrev for eksempel: "Nu er der gjort ende på 'den fuldbyrdede hemmelighed'. Men intet kunne være fjernere fra sandheden, og i 1919 blev de vakt til live igen. De blev løsladt fra fængselet og fuldstændigt rensede for de falske anklager der havde været rettet imod dem, og nu kom der for alvor gang i forkyndelsen. Disse er den trofaste og kloge træl, (Mattæus 24:45) og det er dem man skal gøre godt imod hvis man vil have en gunstig dom af Jesus Kristus. (Mattæus 25:34)

Med venlig hilsen, ftg.

nej... arres
... alle sande kristne er Jesu brødre.

Vil du da påstå at dem der tilhører den "store skare" er "forkerte" brødre eller hvad ?

Jeres teori vedr. de 144000 kontra den store skare er jo ikke noget der er anerkendt af de Bibelkyndige, og savner konkret holdepunkt i Bibelen.

M.h.t. det med 1918, så behøver jeg ikke engang at læse dit svar for at afgører at det er forkert. Jeg kender Bibelen så godt at jeg VED der ikke findes årstal i den, og altså heller ikke 1918 !

Disse Bibelvers opfyldes naturligvis ikke på Jehovas Vidner, ja selve tanken ville jo være latterlig !

I øvrigt var Bibelstudenterne, som de hed dengang, optaget af forkynde at Jesus havde været nærværende siden 1874, og at harmageddon var begyndt i 1914 og var under stadig udvikling mod et stort klimaks.

Det eneste man kan lære af den periode er, at VT-selskabet endnu engang (som altid!) tog fejl når man ville forsøge sig med Bibelfortolkning.

mvh arres

Det var i 1914 at Herrens dag begyndte, ftg
og det var i 1914 at Åbenbaringen begyndte at gå i opfyldelse, men som du kan læse i kapitel 1 vers 1, er den givet for at vise Guds tjenere de ting der skal ske. Det er altså ikke alle beskåret at forstå Åbenbaringen.

Med venlig hilsen, ftg.

Hvad er det dog du siger kære ven Anon.nym
Kvinder forstå ikke ret meget, ved alle
men herrens dag 1914. falder de hele fra hinanden for dig, søg dog hjælp kære ven

Er sikker på at sekter også har ret til minesota eller hvad det nu er du har brug for.
Det er aldrig for sent min ven.
Vh

Jeg ved ikke hvor godt du kender Bibelen, ftg
men Bibelen peger på 1914 som det år da Jesus begyndte at regere i himmelen. Hvad der skete i himmelen på dette tidspunkt, kan du læse i Åbenbaringen 12:7-12.

Med venlig hilsen, ftg.

Peger Anon.nym
Ved du hvad PEGER betydn....
Skrabe spil, gætteri, muligt, måske, usikker, profiti, håber, osv.
1914 og PEGER
Muligt rammer du plet
Tillyke med gevindsten
Med venlig hilsen mig.

arres Var der ikke også noget med............... jalmar
´

........at tilgangen til de 144.000 var lukket, men da "Harmageddon" jo som bekendt udeblev af en
eller anden mystisk årsag i 1975, så skyndte JW/WTS ledelse at lave om på den Historie, så de også kunne
Sole sig i, at komme med blandt de 144.000 da de jo var lige så vigtige som den ledelse der var kradset af?


Med venlig hilsen

jalmar

Jeg kan godt lide dit spørgsmål arres, eks-vidne
om dem der tilhører den "store skare" er "forkerte" brødre eller hvad?

Jeg har tit tænkt på det sidste stykke tid, at der er noget galt med mindehøjtiden. At kun dem der nyder symbolerne er Jesu brødre.

Det kan jeg ikke få til at harmonere, da vi er alle Guds børn og dermed også alle Jesu brødre.

At det kun er det styrende råd samt den lille skare, der er Jesu brødre, giver jo netop det billede Vagttårnsselskabet vil have af sig selv, nemlig, kun igennem os er der frelse. Vi bliver ledet af Guds hellige ånd, så derfor gør som vi siger, eller konsekvensen er udslettelse i harmagedon.

Det er jo også en måde at tankekontrollere/manipulere med mennesker.

Hilsen Manjana

og det er sikkert.. arres
..også derfor at ftg svarer så undvigende.

I stedet slynger han et andet årstal ud som vi så kan tygge lidt på.

så til ftg vil jeg bare sige: Nej Bibelen hverken peger, viser, fortæller, antyder eller noget som helst vedr. 1914 og 1918.

Dog må jeg give ftg ret i een ting, - han skrive:

"men som du kan læse i kapitel 1 vers 1, er den givet for at vise Guds tjenere de ting der skal ske. Det er altså ikke alle beskåret at forstå Åbenbaringen"

Denne sandhed vise med sikkerhed at Jehovas Vidner ikke er Guds tjenere, for hvis der er nogen der IKKE forstår Åbenbaringsbogen, - så er det dem.

mvh arres

Hej jalmar arres
Sådan som jeg har forstået det, så blev "adgangen" til himmelen lukket (af selveste Rutherfort) i 1935, fordi man havde opdaget/identificeret eller opfundet den "store skare", som bekendt skal leve i et paradis her på jorden.

Dette måtte iflg rutherford (eller som de siger i USA:"ratrher-flawed" !!!) betyder at den skare af kristne som skal i himmelen var fuldtallig.

Samtidig kørte de en propaganda der hed, at "denne generation" (altså salvede som havde oplevet 1914)ikke skulle dø inden harmageddon.

Men harmageddon udeblev som alle ved, og "denne generation" er faktisk begyndt at uddø, de få der er tilbage er højt oppe i årene.

Efter som den "tro og kloge træl" skal bestå af salvede, så stod VT-selskabet altså med er selskabt problem, - hvem skal lede biksen når de sidste fra denne generation er borte.

Man har løst problemet på to måder, - dels har man ændret på forståelsen af "denne generation", og så har man overraskende nok "åbnet" døren til himmelen igen, så der kan komme en tilgang af nye salvede "

Er du forvirret ??? Det tror jeg alle er.

Det viser lidt om hvordan VT-selskabet groft manipulerer med sine medlemmer, og legitimerer det ved blot at kalde det "nyt lys" eller "ny forståelse"

mvh arres