hvordan taber jeg mig?

hvordan taber jeg mig? idioten
Ja ja, jeg ved det godt, man hører ikke om andet i dag, end hvordan man taber sig. Jeg er en pige på 24, 177 høj, vejer 112 kg. Jeg har da også tabt mig ca. 20 kg, for 5 år siden, men nu har jeg så, i løbet af det sidste 1½ år, taget en del på igen. Det var ligesom om min vægt bare ikke ville længere ned, selv om jeg stadig vejede for meget, og så blev jeg altså lidt træt af det. Men i dag, når jeg går tilbage til den kost jeg spiste dengang, så taber jeg mig bare ikke af den igen!

Jeg spiser en lille portion havregryn til morgen. to små skiver rugbrød til frokost, med fedtfattig smøreost/leverpostej, og til aften lidt pasta med fedtfattig kød til. Derud over spiser jeg 300 gram frugt, og 300 gram grøntsager fordelt på dagen. Jeg spiser 5 gange om dagen, drikker 2½-3 liter vand, og drikker ½ liter skummetmælk om aftenen pga proteiner.

Jeg træner 1-1½ time hver dag og går også meget. Jeg træner styrketræning og boksetræning.

Og jeg må indrømme at når jeg har spist sådan i to uger og kun tabt ½ kg, så bliver jeg altså frygtelig træt af det. Hvordan taber jeg mig hurtigere? Det kan da ikke passe det skal gå så langsomt, når jeg selv synes jeg gør så meget ud af det¿!?

skær ned marw
på brød og kulhydrater, det er det vægtkonsulenterne råder folk til, og jeg ved det virker. Har selv tabt 18 kg og min mor har tabt næsten 35 på vægtkonsulenternes kostvejledninger. Tricket er så at eholde den livsstil. Men du skal også huske, at når du træner, så omdannes fedtvævet til muskler, og de vejer mere. Så du skal ikke udelukkende fokusere på vægten, men også på hvordan tøjet sidder, og at du kan se at du taber dig.

Held og lykke, og hold gejsten oppe.
Hilsen Molle ;o)

spis mindre Anonym
enkelt spid mindre end du forbrænder

at tabe sig er ikke bare anonym q
lige noget man klarer med en skive groft brød og 30 min på en cykel. Du er ude i at du skal lave om for altid på dine madvaner. Og som jeg ser ved du jo godt hvad der er ok at spide og hvad der ikke er. Snak med en diatist(forkert stavet) Måske er der en der kommer fast hos din læge. Aftal noget med en dage hvor du fast bliver vejet og skal står "skoleret". Tror mig det hjælper.

Hilsen en tidligere pige på 106 kg og nu 66kg(på 1 år) så go go go

Forskelligt hvad der virker. dulkis
men ´jeg synes det ser ud som om (også på mine omgivelser) at en fornuftig kickstarter er southbeachkuren. Der ligger stadig "rester" fra siden på nettet, men ikke den side, der oprindeligt var tilgængelig.

Bogen kan købes for 199 kr. og den indeholder en "tre-takter". Kosten er Low-carb, og lækker og indbydende med ikke helt så meget kød, som Atkins´

Jeg var på den for nogle år tilbage, fordi jeg havde taget 10 kilo på under et længerevarende ophold i udlandet (for meget brød og rødvin til maden) Jeg tabte 5 kg den første uge og 6 den anden, så holdt jeg op, men bruger bogenn når jeg skal inspireres lidt til at holde fast i en nogenlunde fornuftig livsstil og fantasien og smagsløgenes krav ikke altid slår til, til "opfindelse" af aftensmaden.

Med andre ord; den har gjort meget for mig.

Mine erfaringer Luhn
Har du prøvet at følge vægtkonsulenternes program.
Det er også ret motiverende at man kan mødes med andre, der ønsker at tabe sig. Der var en uge, hvor jeg tabte mig 2 kg, men kan selvfølgelig ikke udelukke at noget af det blot var væske.
Selvom det kan være hårdt at være på slankekur, er det nu en gang de lange seje træk, der gør udslaget også selvom det kun er ½ kg på en uge.
Held og lykke med kuren fremover.
Og så forøvrigt gør det altså ikke noget at man har lidt sul på sidebenene. Vi behøver jo ikke at veje 60 kg alle sammen!

Der tager du fejl dulkis
der er faktisk mange tykke mennesker, der sulter. De spiser simpelthen for lidt mad. Så din forældede teori duer ikke helt mere.

underligt longleggs
at du ikke taber dig, men hæng på så kommer det nok. Jeg kan anbefale at løbe. Ingen anden motion giver så gode resultater på så kort tid. Det gode ved at løbe er at man kan gøre det næsten når som helst, hvor som helst.
start i det små (korte distancer) gå gradvis op.
Sørg for at spise varieret, drik vand, og rør dig.
din øvrige livsstil har også betydning, det hjælper ikke at løbe 1 time hver dag hvis man så til gengæld sidder foran pc, tv el. lign. resten af tiden. hold dig i gang, sid kun ned højst 15 min. ad gangen. kombiner løberiet med feks. din boksetræning, havearbejde, rengøring eller andet aktivt.

tabe sig gladiss
du er på rigtig vej,,,jo det kan passe jeg er på diætist pga det omvendte ja verden er urimelig ,,men jeg skal tage et kilo på pr. mdr. det er det passende,for at vægten skal blive....
så bare klø på og lad være at veje dig før der er gået 14 dage pr gang.....held og lykke

prøv evt det her tabt 1,9 kg på en uge
hejsa
det er faktisk sundere at tabe lidt af gangen end meget da det holdere længer jeg er selv begyndt hos slankedoktoren det kunne værer det var en ide.

du skal spise 6 gange om dagen små måltider grøngager 2 gange middag og aften fedtfattigt kød og pålæg og dit brød skal være sundt max 2 procent fedt og min 5 procent kostfibere.
pasta, kartofler og ris skal du holde igen med man må ikke få for meget af det.
mvh tabt 1.9 kg på en uge

Kostomlægning anyone
Hej det er rigtigt at man skal tabe lidt ad gangen. Derimod er det forkert med en slankekur. Det er en kostomlægning der skal til resten af livet. Jeg har gået hos vægtkonsulenterne. Det er noget der batter.
Jeg bruger deres opskrifter.De kan også fås som løse opskrifter i Føtex.
Jeg har ikke spist så godt før. Når jeg er i byen savner jeg tit grønsager.
Der skal nemlig spises 300 gr til frokost og igen til aften og 170 gr magert kød.
Held og lykke med din nye livsstil.

keep up the good work kostvejlederen
Du har fat i noget af det rigtige! Prøv at skifte din frokost ud med forskellige salater med evt brune ris, nødder eller forskellige bønner. En af grundene til du ikke har tabt dig mere, kan være din forbrænding lige skal vænne sig til kostomlægningen inden virkningen kommer. På motionsplanet er du på rette vej. Det der forbrænder mest fedt er konditionstræningen. Gode lange gåture i et rimelig højt tempo, hvor du får pulsen op er rigtig godt. Kombineret med styrketræningen kan det kun blive godt!

En af verdens uretfærdigheder Piglet
Når man har tabt sig, sænkes ens
stofskifte.

For at snakke i biltermer man går fra en forbrænding som en amerikanerbil der sluger benzin til en lille benzinsparer.

De kære læger har ikke vist endnu at stofskiftet igen kommer op på de samme omdrejninger som før man tabte sig.

Kort og godt man kommer til at bruge færre kcal når man vejer 100 kg og motionerer end en person på 60 kg, man bliver super energiøkonomisk.

Det er simpelthen det du har oplevet.

En måde at angribe det på er at få flere muskler, som du også prøver, da det sætter det basale stofskifte op (at sammenligne med de faste månedlige udgifter man ikke kan slippe for), selv om de er mere energiøkonomiske end før .

At få hjælp af en diætist til at få sammensat en kostplan med faktisk færre kcal end nu, men som stadigvæk giver de basale vitaminer og mineraler, hvis det altså er til at holde ud.

Motion nedbryder faktisk muskler, så husk at
spise noget med protein og kulhydrat indenfor en 1/2 time efter du har motioneret.

Men ellers vil jeg gentage hvad de andre har sagt, muskler vejer mere end fedt, men ser meget pænere ud.

At tabe sig er et langt sejt træk og ligesom med alkoholikere er det en livslang forpligtigelse, så ha tålmodighed.

Apropo Atkins: kød mætter mere og at det virker i USA er, fordi de spiser letomsættelige kulhydrater, der sender insulinniveauet skyhøjt op og dermed blodsukkeret ned i raketfart hvormed man lynhurtig bliver sulten igen.

Så moralen af atkins er undgå hvidt brød og sukker og spis groft, nemmerlig det gode gamle rugbrød, brune ris og kartofler med skræl.
Man kan evt. øge andelen af fedtfattigt kød i kosten en smule for at øge mæthedsfornemmelsen.

Sidst men ikke mindst,
sundhedsmæsigt er det vigtigere at motionere og ikke ryge end at være slank.

Du skal være lidt mindre hård ved dig selv.
Jeg synes du har en imponerende motionsplan og gør det godt.

Og pøj pøj pøj fremover

Lyder det da... Jenna
som om at det eneste hun gør for det, er at spise en skive rugbrød og cykle? Jeg synes det lyder som om hun gør meget mere ud af det end det, så jeg synes vi skal holde os til emnet som det er.

Som sagt synes jeg det lyder godt alt det du gør, og jeg er sikker på du nok skal tabe dig!

Held og lykke med det!

proteiner Lene Jensen
hejsa... jeg arbejder oppe i et fitness center, og vil gerne prøve at give dig nogen tip som jeg selv har lært.. for det første er det meget normalt vægten står nogenlunde stille de første ca. 3 uger, derefter vil du tabe dig omkring 2 -2,5 kg på én gang,og derefter vil du, hvis du følger den meget fornuftige dags kost du er i gang med nu, tabe dig omkring 1 kg i ugen. det tager tid, men det kommer, bar ikk giv op.

du kan f.eks også erstatte din havregryn med havregrød, på grøden kan du strø kanel (det sidder fobrændingen op) eller rosiner, havregrød fylder godt nede i maven og styre dit blodsukker så du mister noget af trangen til søde sager, du skal også spise mindre for at blive mæt. tag f.eks. 1.5 dl havregryn og 3dl. vand og kog det op.

jeg er selv i gang med at tabe mig så jeg ved det ikke er helt let, men ved også hva der hjælper ;)

mht. til fitness er det alt kanon godt, har du mulighed for at gå til spinning deroppe sys jeg du skulle tage og prøve, da dette er den mest effektive måde at tabe sig på. ellers bare klø på, håber du kan bruge mit svar til noget..

held og lykke med det ;)

mvh Lene

løb er godt men en studerende
vil ikke anbefale det i starten pga. vægten. Det går ud over knæene og det er bestemt ikke godt. Gang, cykling og svømning er bedre.

spar på en studerende
skummetmælken, da det giver for mange overflødige kalorier. Vi har kun brug for 0,8-1 gr protein/kg vægt, kun syge/stærk trænede har brug for mere.
Det er bedre du tager en kalk tablet dagligt :o))

Spis salat med lidt kød, 1 stk frugt og ½ stk rygbrød til middag.
Denne kombination gør at, frugten og grønsagerne virker hurtig på blodsukkeret og tager derfor sulten her og nu.
Når de så er ved at aftage, er kødet og brødet ved at få deres virkning. Disse før at du føler dig mæt over længere tid.

Det der virker for mig er at jeg ALTID vejer 600-800gr grønt om morgenen. Så kan jeg spise alt det jeg vil og går aldrig sulten omkring.

hvordan Nicolas
hvordan tabte du dig 106 kg til 66 på et år.

husk at løbe såden
jeg tabt mig 6.2 kg på 2 uger,

jeg løber 2 gang om dagen, i ca.40 min.

spiser kun ris,kartofler,æbler og drikker masser vand.

Har prøvet det samme frk M
Hej
Jeg har præcis prøvet det sammen. Det jeg gjorde var, at jeg kun spiste når jeg var sulten og det jeg spiste var frugt og rugbrød ikke andet.
Jeg tabte et kilo hver uge. Det er nok den hurtigst. [;)]
Og i dag har jeg en slag flot krop [l]

Hold dampen oppe! Tarzan f.eks.
Det lyder da ok at du taber ½ kg på et par uger. Det løber jo op og bliver hurtigt til en del kilo. Jeg synes der er mange gode råd her: http://www.hvordan.dk/hvordan-taber-man-sig - men det lyder nu som om du allerede følger de fleste. Bliv ved med at dyrke motion. Måske skal du bare skrue en anelse mere op for blusset for at mærke effekten. Der er vist en øvre grænse for hvor meget man kan smide af gangen, så det kræver nok lidt vedholdenhed vil jeg tro. Knus, Tarzan-drengen.

Sådan gjorde jeg Den nye Lone
Jeg kender alt til problemer med overvægt jeg har altid været buttet og efter at have født vejede jeg ca 30kg for meget. Jeg valgte at ændre min livsstil og det har egentligt ikke været det store problem at overholde den nye kostplan. Efter at jeg var kommet igang gik det hurtigt med at tabe kiloene og jeg mangler ligenu kun at tabe mig 5kg og så har jeg nået mit mål.

Ud over støtte fra min familie var det der fik mig igennem en "online guide" som jeg stødte på

mens jeg ledte efter måder at tabe sig på. Den har hjulpet mig utroligt meget og givet mig noget jeg kan forholde mig til og så har den givet mig en kæmpe sikkerhed for jeg ved at det jeg gør er det rigtige.

http://timmyurl.com/kostplan

Jeg vil lige understrege at jeg ikke er fanatisk. Jeg er da "faldet i" før. F.eks. spiser jeg hvad jeg har lyst til juleaften! Jeg VED jo nu hvordan jeg skal tabe mig igen :o)

Kærlig Hilsen
Lone [;)]

hjælp mig plz Den grimme
Heeeeeeeej alle sammen skriver noget , som slet ik ha' noget med det her gør jeg har det så dårlig. Hjælp mig plz være gang jeg er i byen kigger jeg på spejlet , og ser hvor fucking grim jeg er . Plz hvis der er nogen der ved meget om make-up så skriver jeg lige de ting jeg leder efter. Jeg vil gerne have en( blusher som er blandt med en lyserød farve og guld der skal være meget glimmer på den. Og jeg skal ku' købe den billigt.) og den anden ting er at hvordan man laver hår vil i ik tag et video af hvordan i laver hår). jeg ved det er så tilgrint jeg laver nu men bliver nød til det har ik et andet valg bliver mobbet fordi jeg set så grim ud jeg er en pige på 15 hjææææææææææææææææælp mig plzzzz har fået noget af det heeele!!![:$][:$][:*(][:*(][:/][:/][:(][:(]