Jesus elsker dig

Jesus elsker dig uffevj
og Han fordømmer dig ikke..

Hvis du kommer til Ham vil Han tage imod dig med åbne arme, Han elsker dig, fordi du er den du er, og Han ønsker at have fællesskab med dig..

Det bedste du kan gøre lige nu, det er at lukke dine øjne, og bede denne simple bøn:

"Kære Jesus, kom ind i mit liv".

selvfølgelig gør han det dulkis
hvorfor skulle han være en undtagelse, men jeg tror han har andre motiver end de andre.

Jesus Kristus djdaddy
Jesus Kristus
Hele mit liv det handler om dig
Hele mit liv det giver jeg til dig
Hele mit liv det handler om dig
Hele mit liv det giver jeg til dig

Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus

Alt hvad jeg har det må du tage i din hånd
og gøre præcis hvad du vil dermed
Alt hvad jeg har det må du tage i din hånd
og gøre præcis hvad du vil dermed

Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus

Jeg elsker dig og jeg vil adlyde dig
Jeg elsker dig og jeg vil adlyde dig
Jeg elsker dig og jeg vil adlyde dig
Jeg elsker dig og jeg vil adlyde dig

Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus
Jesus Kristus

"Amen" naturelsker
Du glemte "amen":) så nu går din bøn ikke i opfyldelse. For amen betyder noget i retningen af: "Lad det ske således som jeg lige har bedt"

argh. blah
Biblen kan gå et hvis sted hen. Ritig varmt. Måske var Jesus cool, men så hold da det for jer selv! Det kunne da rage mig en høstak.

Beklager!!! Den forundrede
Har aldrig haft den ære at møde manden!
Af den naturlige årsag, at han er død for knap 2000 år siden!

Så det er noget pis at sige, at han elsker mig!!!

Forøvrigt er jeg kun til piger!!

en lige højre konen
Jeg er ked af at måtte sige det, men kommer han for tæt på får en sgu en lige højre, ingen andre end min mand og master skal røre mig, og snakker du med ham igen kan du så ikke lige hilse og sige beklager men jeg elsker min mand så han må finde en anden at elske end mig ham jesus

Ellers ønskes du en fortsat god dag

The.chosen.One - Hvorfor skulle................................. jalmar
................din form for Religion være bedre end JV's?

Hvilken kirkeretning er det nu du er tilknyttet?

Hvorfor er den bedre en Den Romersk Katolske?

Hvorfor er den bedre end den protestantiske?



Med venlig hilsen

jalmar

Hvor bor Jesus?????? anonym
Hvor bor Jesus????Jeg vil da gerne vide om han elsker mig.Har han mobil tlf,eller en mail adresse.De kloge siger han steg op af graven efter sin død.Gu*ved hvordan han bar sig ad med det.Manden var jo stendød.Biblen er en stor løgn historie som naive tror på.Hvordan kan man tilbede en løgn????Nej,fri mig for det pis om relgion.Jeg er ateist,og udmeldt af folkekirke.

Ingen har større kærlighed ftg
"Ingen har større kærlighed end den, at han sætter sin sjæl til for sine venner. I er mine venner hvis I gør hvad jeg befaler jer." (Udtalelse af Jesus, Johannes 15:13-14)

Jesus har vist sin kærlighed til os ved at sætte livet til for os, så vi kan opnå evigt liv igennem ham. Ingen af os har gjort os fortjent til denne kærlighed. Jesus døde for os mens vi endnu var syndere, siges der i Romerne 5:8.

endnu et indlæg fra JV's ....................... jalmar
.................Sandhedsvidne nr. 1 på SOL-Debatten!

Med et soleklart budskab, som alle (der ikke er rigtig kloge), bør tage imod.

M.(v).h.
J*

Ussel udtalelse fra Jesus nimbuto
"Gør som jeg befaler og vi er venner". Hvem hopper på det ævl ? Den ville ikke engang gå i skolegården.

Mine venner befaler aldrig mig noget og visa versa, Jesus havde vist ingen rigtige venner.

Retfærdighed uffevj
Der findes ingen retfærdighed uden Gud. Den ene mand synes det er i orden at slå ihjel, den anden synes ikke, hvem har ret?

Er flertallet de klogeste?

Forresten, så er Jesus Kristus den samme, igår, idag og til evig tid, og Han lever i evighedernes evigheder, og er min ven..

I modsætning til dig uffevj
så skriver jeg ikke mine indlæg for at gøre mig bedre end andre..

Og desuden, så anser jeg ikke mig selv for at være religiøs. Jeg er en efterfølger af Jesus Kristus, og Jesus Kristus kom ikke til jorden for at starte en ny religion, Han kom for at frelse verden fra den evige fortabelse, som er så fuldstændig åbenbar for enhver der tænder fjernsynet, eller køber en avis.

Jesus er opstået fra de døde, og for enhver der er villig til at omvende sig fra sine synder, har han betalt den fulde pris for vores evige frelse, ved at give sit eget liv på korset.

Bed Ham om at vise dig sandheden.

Jeg ønsker bestemt ikke.......................... jalmar
................at gøre mig bedre end andre, end eller hvordan jeg er, Gjorde jeg det, var en naturlig følge af dette, at jeg selv forfattede mine indlæg, kun med understøttelse af links, jeg gør det modsatte jeg understøtter div. Links med tekster mine bedst mulige tekster, og håber de er fyldestgørende.

ftg henviser til lyksalighederne ved Jehova, og mener i bund og grund, at både du og jeg hører til samme ros, nemlig dem der er under SATANS Indflydelse!

Beklager at måtte ødelægge dine drømme om samhørigheden i Jesus Kristus!

Netop på det punkt, tror jeg at vi to har mere tilfælles, hvilket jeg er klar over kommer som et mindre chock.

Ligesom ftg henviser til Jehovas Lyksaligheder, bruger jeg bare Uigenkaldelige beviser fra 3 verdensdele, til at Bevise at JW/WTS, er et Økonomisk Fupnummer af Rang i dag, der systematisk udnytter ærligt religiøse sjæle.
Blandt JW/WTS ejerskaber er blandt andet Diverse Våbenfabrikker:

Hvilket "again", har måttet Indse Sandheden af, mod ftg's protester og benægtelser:

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=712041

Så selv om man tror man er en Guds gave til Verdenen, kan man altså tage en lille smule fejl!


Med venlig hilsen

jalmar

Ps.

Dette er også Jehovas Vidner:

http://www.silentlambs.org/dojwprotectcm.htm

http://www.ajwrb.org/victims/index.shtml

http://www.freeminds.org/psych/kidphob.htm

OG det er bl.a. DISSE BØRN Jeg slås for, hvilket burde være det allervigtigste for netop dig, og ikke religionens inderste væsen, der endnu ikke har reddet børn ud af disse situationer!


Sandheden er derude - et sted.
Lykken er at finde den, du har gjort det i form af din Tro, jeg har gjort det i form af et rigt liv, med en utrolig masse søde og rare mennesker, fra hele Verdenen, med alverdenens religioner som Deres balast, der er gået igennem vores stuer af den ene eller den anden grund!

J*

ftg - man kan ikke både være........................... jalmar
..................venner og samtidig udstede befalinger.

Venner er enige i ånden og i bund og grund, og mellem venner udsteder man ikke befalinger, venner fornemmer selv når der er hjælp behov, og udfører denne hjælp uden at forvente gengæld! Ellers er man sgu "en rar ven", og det er ikke den type venner jeg har lyst til at omgås!

Selvom det så skulle stå flere steder i store eller små udgaver af Bibelen.

En ven er en hjælp i lyst som i nød!


J*

Herlig selvmodsigelse sebl
"I modsætning til dig så skriver jeg ikke mine indlæg for at gøre mig bedre end andre.."

Hvor selvmodsigende kan man egentligt nå at blive????

Tilgiv mig uffevj
Jeg var lidt hurtig på aftrækkeren, og jeg erkender at min kommentar var lidt selvmodsigende. Jeg er ikke i tvivl om at du har nogle ædle motiver Jalmar, og jeg ønsker ikke at angribe dig som person, det var en fejl fra min side af, undskyld.

Men for at svare på dit spørgsmål, så handler det for mig ikke om hvilken trosretning du tilhører, og selvom jeg tilhører pinsekirken, så vil jeg ikke påstå, at den er mere rigtig eller bedre end andre kirker. Det hele kommer an på om du har taget imod Jesus Kristus, ved at bede Ham om at blive din personlige frelser, og har du det, så er du retfærdiggjort i Guds øjne, på grund af tro alene. Du kan ikke blive retfærdiggjort overfor Gud ved at gøre gode gerninger, eller ved at bekæmpe andre, som du anser for de onde. Vi har alle syndet imod Gud, og fortjener at komme for dommen. Som du ved, så kan en bankrøver der bliver taget af politiet heller ikke slippe for sin straf, ved at gøre nok så mange gode gerninger, eller ved at love forbedring. Den eneste måde du kan undgå Guds dom over dine synder, er ved at tro på de gode nyheder om Jesus Kristus, der frivilligt har taget din straf, ved at give sit liv i vores sted. Og hvordan kunne det lade sig gøre? Hvordan kunne han tage hele verdens synder på sine skuldre? Det kunne han fordi han aldrig selv havde syndet, og fordi han var Gud selv, som blev kød, og dermed gav afkald på sin himmelske herlighed, for at frelse dig og mig. Men han overvandt døden, og lever forevigt. Og hvis du beder han om at komme ind i dit liv, beder om tilgivelse, og omvender dig fra dine synder, så kan du opleve at han findes. Hvis du søger ham af hele dit hjerte, så kan du lære Gud at kende, bedre end det kan lade sig gøre at kende noget andet menneske, han forstår dig 100 procent, og når du elsker ham, så vil han vise sig tydeligt for dig, så du forstår, at troen på den levende Gud ikke er et spørgsmål om religion.

Med venlig hilsen Uffe

Det er så her vi er fundamentalt........................... jalmar
...................uenige. Lad os se det ud fra et firkantet hypotetisk oplæg!
Det du siger er:
Tro på Jesus Kristus og bær Gud i dit hjerte, kan du sgu da opføre dig som ligeså dumt et svin som du vil, Bed og du er du tilgivet.

Men det modsatte!
Men hvis du er et godt menneske, Der så godt som aldrig har gjort noget forkert, og som altid har været et afholdt hjælpsomt menneske, der bare ikke mener Gud er en vedkommende størrelse i dit liv, Jamen så er man fortabt!

Sjovt nok, er det lige den opfattelse jeg har af Kirken, og den opfattelse jeg har kæmpet og protesteret mod hele mit liv!


Med venlig hilsen

jalmar

Ikke forenelig kristen123
Du har ret Jalmar, det er ikke forenelig med kristendom.

Citat:
Men det modsatte!
Men hvis du er et godt menneske, Der så godt som aldrig har gjort noget forkert, og som altid har været et afholdt hjælpsomt menneske, der bare ikke mener Gud er en vedkommende størrelse i dit liv, Jamen så er man fortabt!

Var det ikke Jehovas Vidner du kæmper og protesterer imod?
Hvorfor bruger du bibelen som argumentation mod Jehovas Vidner, når du ikke er enig i dens budskab?

Er sagens kerne ikke den du er en medløber?

M.V.H

kristen123 - nu er du lidt galt.................. jalmar
............afmacheret, jeg har aldrig taget afstand fra Den Kristne Bibel.
Tvætimod, forstår jeg ikke de Kristnes vattede holdning over for JV, og deres hjemmelavede bibel, som jeg finder både er blasfemisk, Den er opponent for en bibelsk vranglæsre, samt et kulturelt Falskneri´af rang.
Jeg finder Bibelens Formål med at Tilbede Gud, forkert, men dens bogstav til efterlevelse på de fleste områder korrekt.

Jeg benægter ikke Guds eksistens, men jeg tror ikke vi er sat på jorden for at tilbede "ham", hvis "han" eksisterer!
"han" da jeg faktisk er 100% sikker på, at hvis "han" eksisterer, så er det en DEN/DET.


Med venlig hilsen

jalmar

Almægtig enevældig kristen123
Jeg er nok gået galt :)

Biblen handler om Israels (menneskets) forhold til Gud. En almægtig enevældig Gud, en monoteistisk Gud.

Gud er en "person", eller en "ham". Hvorfor en ham, fordi Gud repræsentere fysisk styrke, den stærkes hånd. Se blot hans mange hebraiske navne med deres mangeartede betydninger.
Selvfølgelig er "han" mere end blot det eller den. Mere end blot ren kærlighed, liv eller en lov samling.
Han er i evighedernes evighed, ingen ved siden af. Hvem skal han spørge, hvem kan stoppe ham. Uforståelig, gør de vise til skamme osv.

Kort sagt, vi kan ikke definere Gud eller komme med en endegyldig defination. Alle forsøg herpå vil være utilstrækkelig og VIL VÆRE SYNDIG. Vi bruger gerne vores forstand og tunge, men det rækker ikke. Vi er små mennesker, og sådan skal vi forblive.

Selvfølgelig skal vi tilbede Gud. Han ønsker et personlig forhold til sine skabninger, det vidner bibelen om. Han er værdig for tilbedelse, og det er en liflig duft for Herren.

Men tilbedelsen skal falde på Gud, uden omsvøb og med hjertet. Ikke en forudindtaget defination af Gud som det ene eller det andet.

Tilsidst, når vi siger Jesus er Gud. Er det fordi Gud kan trække ind hvor han ønsker og gøre det en del af ham selv. Gud er mere end Jesus, men er stadig er han Jesus.

Lyder jeg forvirret?

Forsat god søndag.

Har du læst dette? sebl
Jeg fik lige lyst til at spørge dig, om du har læst dette indlæg? http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=6&conference=217&posting=716707

Stor misforståelse uffevj
Din beskrivelse af et troende menneske viser hvor lidt du egentlig ved om Gud(og om Bibelen). Men jeg ved at du har din opfattelse et sted fra, og at du ikke har taget den ud af den blå luft. Der findes mange hyklere, og mange der er vildledte af religiøse fanatikere, som i bund og grund har misforstået evangeliet. Jeg vil opfordre dig til at læse Bibelen selv, inden du udtaler dig om den vigtigste bog i verdenshistorien, som hele vores samfund er bygget på.

For at tage imod Jesus Kristus, og altså ikke bare tro på ham som en hypotetisk figur der gik rundt for knap 2000 år siden, men for at få et personligt møde med den opstandne frelser, så bliver du nødt til at erkende at du er en synder, dernæst bede om tilgivelse, og være villig til at omvende dig fra dine synder. D.v.s. at du ophører med dine onde gerninger, som du bliver bevidst om, ved at lade Gud ransage din sjæl. Der står skrevet, at Gud vil dømme enhver efter hans gerninger. Men ved at omvende dig fra dine synder, og tage imod Jesus Kristus, kan du blive født påny, d.v.s. du kan få en ny chance, og få hele dit synderegister slettet. Tager du ikke imod Jesus, så vil du for det første gå fortabt, og du vil desuden gå glip af den største glæde der kan opnåes i et menneskes liv, og ramme ved siden af det, som var formålet med dit liv.

Min kære meddebbatør, og medborger i det danske kongerige. Du er ikke nogen tilfældighed. Det burde være åbenlyst for enhver, at alting her i livet, ikke på nogen måde kan være en tilfældighed. Gud har skabt dig med et bestemt formål for øje, fordi ham elsker dig, og ligesom en kærlig far ønsker at se sine børn lykkelige, så ønsker Gud også at se dig lykkelig, og jeg kan garantere dig for, at hvis du ikke søger Gud, og lærer ham at kende, så vil du aldrig finde ud af hvorfor du er til, og så vil der altid mangle noget i dit liv, om du vil indrømme det eller ej. Intet andet kan erstatte den plads, som Gud skal have i ethvert menneskes liv, hverken selvgodhed, eller idoldyrkelse, eller stoffer og sex, eller velgørende arbejde, eller høj musik, eler karate. Uden Gud er livet tomt. Og med Gud er livet et meningsfyldt og fantastisk spændende eventyr, med en lukkelig slutning.

kristen123 - Jeg respekterer din .......................... jalmar
..............holdning, min holdning meget kort sagt er, hvis der eksisterer en GUD, er det en Universel størrelse, ingen kan overskue.

Bibelen skrifter angiver en måde at omgås på, som burde være forenelig med alle folkeslag, altså hvis man Piller det "HAN"- forherligende ud af den.
Netop det "HAN"- forherligende, som skaber ufredsmønstrende på grund af det uforenelige i 2 "HAN"- forherligende bøger af forskellig observans, og Netop det "HAN"- forherligende der gør, at du er i opposition til mig, der fremviser en anden mening, hvor jeg ikke er i opposition til dig, da jeg accepterer din indstilling.

Du glemte at kommentere Jehovas Vidner, som var den egentlige grund til du skrev dit første indlæg.

”Var det ikke Jehovas Vidner du kæmper og protesterer imod?
Hvorfor bruger du bibelen som argumentation mod Jehovas Vidner, når du ikke er enig i dens budskab?”

Altså jeg mener man kan bruge Bibelens skrifter universelt, da den prædiker frihed - lighed – kærlighed - samarbejde etc………, hvis altså, man piller det ”HAN”- forherligende ud af den, så oppositions-mønstrende var ikke eksisterende!


Med venlig hilsen

jalmar

The.chosen.One Jeg synes .......................... jalmar
..............din personlige historie er "fantastisk", og jeg har stor respekt for, at du har fundet Jesus som åbenbart er det rigtige for dig.
Efter min mening er noget af det vigtigste i livet, at finde den "hylde man ligger bedst på", hvilket du har gjort, og jeg har gjort.

At du mener jeg gør en Mega fejl, er i dit hoved, men, - det jeg gør er det rigtige for mig i mit hoved.

Husk stadig, vær ydmyg over for dit liv, og tænk lige på, at uanset hvad du tror på, er du i mindretal, da resten af jordens befolkning Mener du er skudt i hovedet, alene fordi du f.eks. ikke er Jehovas Vidner, Muslim, buddhist, Sikh etc.....


Med venlig hilsen

jalmar

jeg er bare mig, med en dyb respekt over for andre og deres meninger, med mindre deres Tro/Overbevisning beviselig er til FARE for andre af vores medmennesker!

J*

Helt i orden Jalmar uffevj
Du har din frihed til at tro og gøre som det passer dig bedst, og som dit medmenneske bliver jeg nødt til at acceptere den frihed, og respektere dig som et ligeværdigt menneske, uanset hvad du mener eller tror på.

Jeg har skrevet til dig, for din skyld, og for at hjælpe dig videre med Gud. Men hvis du ikke ønsker at se sandheden, så er der ingen på jorden der kan tvinge dig til det. Gud er kærlighed, og derfor tvinger han dig ikke til at adlyde, ja ikke engang til at lytte ordentligt efter. Hvis det var hans plan at kontrollere alle mennesker, så kunne han jo bare have skabt nogle robotter, men på den anden side, dem ville han nok ikke få så meget kærlighed af. Og tro det eller ej, kærligheden har brug for kærlighed. Gud, som er den fuldkomne kærlighed, har brug for vores kærlighed, for at kunne hjælpe os, og rette op på de problemer vi har, og vi bliver nødt til at erkende, at vi ikke kan gøre det ved egen kraft, og at vi derfor har brug for Gud. Det er lige så elementært som en mand har brug for en kvinde, for at kunne formere sig, og dermed overleve. Mennesker har brug for Gud, for at kunne hjælpe sig selv og hinanden, og den eneste vej til Gud er at tage imod hans søn Jesus Kristus.

Jeg kan ikke åbne dine øjne for dig, og jeg kan heller ikke fortælle dig hvem Gud er, du bliver nødt til selv at ville åbne dine øjne op for himlens og jordens skaber. Du bliver nødt til at gøre op med dine fordomme, og komme til Gud med et åbent sind, hvis du vil lære ham at kende, og vide hvem han er. Som du selv siger, der findes ingen ord der kan beskrive noget så stort og fantastisk som Gud. Men den bedste måde du kan gøre det på, hvis du vil lære Gud at kende, det er at bede ham om at åbenbare sig for dig, og begynde at læse i Bibelen.

Det gamle testamente(Jeremias bog 29, 13): Søger I mig, skal I finde mig. Når I søger mig af hele jeres hjerte..

Det nye testamente(Jacobs bog 4, 8): Drag nær til Gud, så vil han drage nær til jer..