Kan Sonofon kræve penge uden faktura?

Kan Sonofon kræve penge uden faktura? agent_u
Jeg har været kunde hos Sonofon i en årrække, og har haft glæde af Sonofons abonnement med Fri Zone. Her er opkald foretaget hjemmefra nemlig gratis. Altså uden opkalds- og samtaleafgift.

Zonen fungerer på den måde, at de nærmeste tre mobilmaster er registrerede som zonen, og opkald til fastnet via disse er gratis.

Problemet udspringer i, at Sonofon aldrig har fået løsningen til at virke. Jeg har derfor ved større brug skulle skrive en mail til dem om at korrigere regningen.

I oktober måned flyttede mit abonnement, og så ser Sonofon helt anderledes på sagen. ”Du fik i maj 2007 refunderet 1.651 kr., og da skrev vi til dig, at du hellere måtte opsige din fri zone, og du kan ikke få mere refunderet hos os”.

Selvom jeg siden maj 2007 har fået rigtig mange beløb refunderet – senest i september 2008 – så fastholder Sonofon at de er berettiget til at kræve opkalds- og samtaleafgift som det nu bedst passer Sonofon. Også selvom Sonofon troligt hver måned har krævet abonnementsbetaling for min ”Fri Zone”.

Jeg er af den opfattelse, at Sonofon ikke har opsagt aftalen om fri zone og derfor fortsat skal levere.

Jeg har skrevet til Sonofon at jeg vil have en korrekt faktura fra dem, men de fastholder at fakturaen med både betalingen for Fri Zone OG betaling for de ellers gratis samtaler er korrekt, og at de vil sende mig til inkasso hvis jeg ikke betaler.

Er der nogen med forstand på jura, der ved om jeg er forpligtet til at betale førend jeg modtager en korrekt faktura?

sonofon er fra jylland ska vel have tilskud ...? hhhhh
kom væk hurstigst mugligt sono er dårlig dækning+elendig service

... agent_u
Helt enig.

Er også skiftet til andet selskab, men de bliver ved med at sende opkrævning - som sjovt nok indeholder både abonnementet for "Fri Zone" OG de samtaler som er gratis, hvis man har "Fri Zone"....

De må se dobbelt deroppe i Aalborg :-)

du har et vindersag jurist
dit sag vil alt andet lige være et 100 % vindersag , jeg har studeret dit spørgsmål og du skal kigge på Paragraf 31 stk 4,5,og 6. i aftaleret litra 241. Har du yderligere spørgsmål , vil jeg prøve at besvare dem bedst mulig.

Knold Murermesteren
1. Hvis jyder skal have tilskud, er det da underligt at vi bliver kimet ned tidligt og sent for at rende og lave om efter øboerne.
2. De fleste jyder kan stave : "mugligt" , spade.

3. Sonofon kan kun kræve betaling, hvis de sender en faktura.

Du skal gøre Mobil- Fidus
indsigelse mod denne regning, og det skal gøres skrifteligt med et anbefalet brev. I dette brev kan du så gøre dem klart at du vil få din advokat til at se på sagen, det plejer at hjælpe på deres forståelse. Det er sådan at hvis de kan se de har en dårlig sag i retssystemet så opgiver de, pengene de kan miste er mange gange større (sagsomkostninger) til din advokat osv. Men du skal være sikker på at du har ret inden du kaster dig ud i dette.

De ringede i dag og tilbød mig en godtgørelse på 49 kr. Er det ikke et sjovt selskab? agent_u
De 49 kr. skulle gøre det ud for, at jeg ikke havde haft glæde af Fri Zone den seneste måned. Jeg prøvede at forklare den rare Sonofine, at jeg har fået en regning på adskillige timers samtale, som skulle være gratis, og at de 49 kr. derfor ikke rigtig forslår (prøv med et nul mere, så er vi tættere på).... Men det var hun åbenbart ikke bemyndiget til at forholde sig til.

Håber de bliver klar over, at de først får deres penge, når de engang har fået forfattet en rimelig faktura.

PS - tak for jeres svar, det er fedt at høre at det ikke bare er mig, der har set mig sur på Sonofon

pas på øbo
du ska pas på med sonofon hos mig kræver de penge for et nr jeg aldrig har haft de er nogen fusker og bedrager