Kristendom efter islamisk forbillede

Kristendom efter islamisk forbillede narresutten
Kristendom på amerikansk minder rimeligt meget om den måde Islam bliver dyrket på - ihvertfald når der undervises efter ACE metoder.

Sgu uhyggeligt du - mon også de mener jorden er flad ?

http://www.nordjyske.dk/index.aspx?page=2&action=SektionId%3D1&sender=239&target=240&data=Id%3D1286836%26TelegramType%3D3

Ja, det er der nogen der gør. Dansk Kaffir
Mener du om de kristne mener at jorden er flad ?

For der er faktisk religiøse grupper i USA der arbejer uimodsagt på "Flat Earth" teorien.

Skandaløst i et moderne samfund at den slags ideer får lov til at florerer uden at blive udfordret, mener jeg.

Forholde sig til? ´En stemme.
Kære ven,
Uden at kende Islam, men kender til kristendommen og ACE skolerne ( iflg. aviserne) så vil jeg gerne kommenterer lærerspørgsmål i denne sammenhæng. Som fremgår iflg. avisen ref. lærer man ikke om udviklingslæren? Derimod underviser man ikke omkring istiderne og muligvis forhistoriske menneskelignende væsener eller Big Bang o.s.v. Jeg mener at man i disse skoler underviser ud fra et teologisk sysnpunkt som tager sit udgangspunkt i en tro som igen forholder sig til den bibelske beretning ud fra et nutidigt historisk perspektiv som igen forholder sig til den kulturelle historie som har sin begyndelse med oldtidens Ægypten og Babylon og Assyrien. Den tidsfaktor er grundlaget for stedfæstelsen af de bibelske begivenhedder, som sættes ind i tidskalenderen i begivenheddernes forløb, i relation til de bibelske personer og begivenhedder, som relaterer sig til de bibelske personer. Derved fremkommer den tidsperiode som man så forholder sig til og stedfæster begivenhedderne ud fra det synspunkt og det uanset de videnskabelige
(må jeg sige det på den måde) kendsgerninger. Så disse skoler og derfor den teologi baserer sig ikke på de videnskabelige "fakta", men på den form for kristen filosofi og teologi. Det gør "den slags mennesker" ud af den skolegang og undervisning og "de andre skoler" gør "andre slags mennesker" ud af den undervisning som foregår der. Åbenbar ønsker "man" ikke at ligne "de andre" eller at "ende" som dem, men ønsker at formes efter nogle andre religiøse filosofiske og teologiske parametre, som efter deres mening skulle danne "bedre" mennesker. I sidste ende må det være de samfunds relaterede resultater, altså de "færdige" nye borgere og deres adfærdsmønster som skal forholde os til om vi vil have den "slags" mennesker eller "de andre". Med hensyn til Islam ved jeg ikke hvad de lærer i den henseende, men igen må det være det adfærdsmønster som fremkommer efter "deres" skoler som dsanner de nye borgere ud fra den undervisning, om vi vil have "den" slags mennesker.
Kun en lille kommentar.
´En stemme.

Tro/Viden ...
Når ACE-skolerne underviser deres elever i skabelsesteori, gør de så ikke bare det samme som vi gør i folkeskolen og gymnasiet? Nemlig at konkludere at tro er sandhed. Vælger man at tro på at Gud har skabt verden, så bygger man sit verdensbillede på tro, ikke viden. Men det samme er tilfældet hvis vi vælger at acceptere at vi nedstammer fra aberne. Teorier om evolution er heller ikke bevist, derfor må også disse teorier betegnes som en tro. Hvorfor er det det så tilladt i folkeskolen/gymnasiet at undervise i evolutionsteori som den endegyldige sandhed? Når nu vi mennesker TROR på forskellige teorier, hvorfor skal vores børn så ikke lære om dem begge - og så selv tage stilling. Er det ikke netop det grundlæggende i vores skolesystem, at vi hjælpe det enkelte barn til at træffe individuelle valg?

hmmm... demo
nu vil jeg nok give dig ret i at tro er sandhed, men der er nu engang visse ting der kan bevises. Det er beviseligt at der eksisterer knogler der er mere end 5000 år gamle. Naturligvis kan jo sige at man ikke tror på videnskaben, men det er det samme som at sige at man ikke tror på den computer man lige nu læser dette indlæg fra. Eller at man ikke tror på penicillin. Eller at man ikke tror på månen, osv.
Men du har da fuldstændig ret, man skal da i folkeskolen og gymnasiet gøre det klart for elever at teorier jo blot er teorier, og der godt kan være en anden sandhed. Eksempelvis kan jeg da huske at jeg i både folkeskolen og gymnasiet blev undervist i historie, uden at underviseren egentlig kom med andre tolkninger af historiske begivenheder end hans egne.
Derfor: I biologi og historie, hvor børn og unge lærer om urtiden, skal de undervises udfra evolutionslæren, men i religion skal de undervises i at sætte spørgsmålstegn ved denne lære. Ikke nødvendigvis for at forkaste, men for at lære at reflektere..

Luk skolen! informationsministeren
LUK!

Stakkels børn der skal hjernevaskes af fanatisk religiøsitet!

Enig! Dansk Kaffir
100% enig.

Det burde være direkte ulovlig at oprette religiøse friskoler, uden hensyn til religionen. Det drejer sig om at beskytte børnene for indoktrinering og hjernevask, som du selv siger.

Hørt! Diadectes
Nu har jeg selv gået på en kristen friskole, som absolut ikke anerkendte de videnskabelige teorier. Jeg syntes, det er ok, at man inddrager den kristne version, for det er trods alt hovedreligionen i Danmark. Men når man påståeligt holder fast i teorier, som forlængst er blevet afvist videnskabeligt, så er man gået for langt i mine øjne. Syndfloden, eksempelvis. Istiden var måske mere rellevant at blive undervist i, men det var der ikke rigtig plads til.

Men egentlig er det ikke så meget de videnskabelige mangler, jeg er modstander af. Den slags kan man heldigvis selv læse op på senere ( og discovery laver nogle udemærkede programmer om de fleste emner ). Jeg er modstander af, at man ikke får lov til at forholde sig objektivt. Det er ikke børnene, men forældrene, der er kristne. Børnene kan opdrages kristent, men de skal selv have lov at tage beslutningen, om de har lyst til at tro på Gud.

Når de går på en sådan skole, som ikke tillader andre indgangsvinkler, så tvinger man religionen ned over hovedet på børnene. Og det kan jeg ikke acceptere!

enig el_amante
Kan ikke se hvad de hjælper det danske samfund med når de bliver uddannet på koranskolern. Man hører da ihvertfald tit der er noget galt med vores system. Såå de koranskoler skal sikkert nok gøre det værre.

Luk de skoler og la børnene uddanne sig i danske folkeskoler, det hjælper Danmark

ACE kan være godt! Lady Grey
Min datter på 14 har gået i en ACE skole i 2 år, og vi har været meget glade for det! Her lærer ungerne at arbejde selvstændigt, at sætte mål, at opføre sig ordentligt og respektere hinanden.

Vi er ikke specielt kristne - sådan meget almindelige :-) Så grunden til at valget faldt på en ACE skole var, at her kan man arbejde på det niveau, man nu engang har. Man er ikke foran eller bagved klassen. Man er på sit eget niveau og arbejder ud fra dette. Den lokale folkeskole havde store problemer med alt fra stoffer til mobning. Faktisk har den været "kåret" en af Danmarks dårligste skoler flere gange - juhuu :-/

Nu er skolen ikke det eneste sted, hvor man lærer noget, vel? Man lærer også fra sine forældre, internettet, tv, venner... Det rent basalt faglige (dansk, matematik) er opprioriteret i forhold til folkeskolen. Naturvidenskabeligt mangler der noget, det er rigtigt. Men der må vi som forældre så træde til og bidrage med viden og oplevelser, der giver den nødvendige indsigt...

Det er - i mine øjne - vigtigere at lære at omgåes socialt... Og det kniber gevaldigt i visse dele af folkeskolen!

Ærbødigst!

Løgn og Bedrag ACE-Elev, 9. klasse
Jeg går selv på en ACE-skole på 8. klassetrin (skal i 9. efter sommerferien) og har gjort det i et ½år, jeg kan konstaterer at ALDRIG har lært så meget før(ikke kun Religion), jeg mener at det er en endnu bedre Bonus er at efter at jeg har gået på den her skole så er jeg blevet til et bedre menneske og er ikke længere rast løs.

Og hvad angår dig "informationsministeren" kan jeg kun sige at du er medie orienteret!!!, når du ved noget om sagen kan vi tale om det

jeg har personligt omlevet gang på gang at medierne løgnagtige og fulde af bedrag!!!

Nemli' ja... Trine G
Har gået på ACE-skole i 6. og 7. + ½ 8. klasse (til vi flyttede til jul).

Super godt fordi
1) Der er et sammenhold på skolen. Man kan sagtens hænge ud sammen med dem der er både ældre og yngre. Mobning tolereres overhovedet ikke. Man passer på hinanden og de små og skolens ting.

2) Man lærer helt vild meget (og er også i skole mange timer...) Har lært især meget matematik og engelsk, hvor jeg nu er langt foran min nye klasse.

3) Jeg kunne godt lide at lærerne sagde så klart fra overfor rygning og stoffer. Det lidt svært at være en af de eneste (vi er kun 4..)ikke-rygere i den nye klasse :-/

Skolen blev i øvrigt kontrolleret af en dame fra kommunen hvert år. Og de elever der gik til eksamen fik kanon karakterer. Så helt elendig kan ACE-skolerne ikke være vel...?

Der kan selvfølgeligt godt være nogle ACE skoler der er bedre end andre, men den i Nørresundby er rigtigt god :-) og jeg savner tit mine kammerater.

hehe... Trine G
*GGG* Men det siger muslimerne nok også om deres skoler!