Makspuls - hvordan?

Makspuls - hvordan? Anonym
Jeg vil til at at træne ved hjælp af pulstræning for at gå ned i vægt, men hvordan finder jeg min makspuls? Hvor skal min puls ligge når jeg træner for at tabe mig?

... rubbles
Jeg har ikke det store forstand på det, men det kommer helt an på din alder. Maxpulsen er lavere jo ældre du bliver..

vedr. makspuls Anonym
Din makspuls er ca. 220 minus din alder, så hvis du er 30 år, vil din makspuls være ca. 190.
M.h.t. den bedst mulige måde at tabe sig på, vil jeg foreslå at du bare giver den gas og træner hårdt med en puls min. 75% af din makspuls eller hvad du fornemmer du kan klare samtidig med, at du træner min. 30 min. pr. gang.
For nogle år tilbage var der meget snak omkring, at man for at tabe sig burde træne i den såkaldte "fedtforbrændingszone", som så vidt jeg husker var ca. 50%-60% af makspulsen. De fleste har dog nu droppet denne fremgangsmåde igen, eftersom man ved denne fremgangsmåde skal træne ca. 3 gange så lang tid for at forbrænde den samme mængde kalorier. Da det vigtigste når man ønsker, at tabe sig er forholdet mellem kalorieindtag og kaloriefobrug foreslår jeg at du træner hårdt og derved forbrænder flest mulige kalorier på kortest mulig tid. Herved vil også samtidig opnå at forbedre din kondition, mens det ikke vil have nogen nævneværdig indflydelse på din kondition, hvis du går en tur på 2 timer ved 50% af din makspuls.
Vær også opmærksom på, at når du begynder at træne aerobisk træning (løb, cykling etc.), så vil du formentlig tage nogle få kilo på til at begynde med, men det skyldes udelukkende, at der i denne forbindelse lagres mere vand i din krop end før du begyndte at træne, så det er altså ikke fedt, selvom badevægten viser et par kilo mere og på sigt skal det nok gå i den rigtige retning.

Mvh. Torben

svar..-.- elhgcgfyyc
udregningen kan man ikke bruge til noget! tag en cykel og dit pulsur.... varm op i 15-20 min. (indtil du er klar!) kør derefter 5 min for fuld styrke! det sidste min. skal du kunne øge lidt..! du må altså ikke gå ned! når der mangler 15-30 sek. skal du være så højt oppe at du ikke kan få pulsen højere op....
husk! spis 2-3 før
hver mentalt forberedt
hver frisk
har du fået din søvn...!
ellers kan du ikke bruge den til noget....