Opel Agila skræk historie

Opel Agila skræk historie Grædefærdig....
En skønne dag i midten af Juni d.å., gik bilen altså i stykker! Nå, men det sker jo for mange biler hver dag!
Bil og fører blev på behørig vis afhentet af FALCK og fragtet til vores hjem. Efter nogen dage fik vi så lavet en aftale med vores værksted, FALCK fragtede så bilen til værkstedet - AUTORISERET Opel værksted!!!!!!.
Første melding fra værkstedet lød på en kaput knastføleaksel. Skift den, sagde vi! Næste melding fra værkstedet, Styre PCer kaput!!! Arg - hvad koster det spurgte vi - fik en pris og vi sagde så OK! TREJDE gang - Topstykket er kaput sagde værkstedet!!!!!!!! Nu var vi ligesom nødt til at sige ja - det var jo nu allerede så dyrt at vi ikke havde råd til at sige nej!!!!
Efter laaaaaaaaang tid og efter det var "lykkes" værkstedet at montere det ene motorophæng forkert, fik vi endelig vores bil retur Fredag den 11 august !!!! Regningen lød på næsten 27.000kr!
Aha - så burde alt jo langt om længe være godt!
Søndag d. 13 august kører vi mod København, for at hjælpe vores datter med at flytte. Vi når at køre ca. 40 km, da der lyder et ordentlig brag fra motorrummet. Efterfølgende larmer bilen helt vildt og den kan ikke sættes i gear. Fat i mobilen og ringe til FALCK, som afhenter vogn og os. Bilen bliver fragtet til værkstedet! Bilen er så på værksted til den 18 august. Værkstedet ordner gearkassen for egen regning - og det er da OK - og vel oss rimeligt!
Glade er vi jo nu - nu har vi jo fået vores bil igen. Denne glæde varer lige til den 25 august kl. 0800. Da jeg skal bruge bilen vil den bare ikke starte!!! Nok engang fat i FALCK og ud til værkstedet med bilen igen. Bilen bliver repareret igen, heller ikke denne gang får vi en regning, og vi får heller ikke at vide hvad der var gal med bilen.
Bilen afhenter vi på værkstedet 06 september.
Idag skriver vi så 10 september - OG BILEN ER GÅET I STYKKER IGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det lyder som den kun kører på to cylindre, bilen er tom (HEL TOM) for olie for ca hver 10 km den kører!!!!!!!!!!
Men vi kan ikke se hvor olien bliver af?! Der er ikke noget sted hvor man fysisk kan se olien løber ud og der står heller ikke nogen blå røg ud af udstødningen!
Nu er vi der - hvor vi bestemt ikke synes det her på nogen måde er rimeligt mere!
Nu er det trejde gang, at vi på mandag skal ud med den forbistrede bil - og det er noget forskellig hver gang - men da det igen er et eller andet med motoren, må man vel gå ud fra at værkstedet "hænger" på den igen. Men uanset hvad er det totalt frustrerende og totalt ude i hampen!
Kan det virkelig have sin rigtighed at et autoriseret værksted ikke kan finde ud af at lave den skide bil?

Værkstedet har ikke Anonym
kunnet finde feljen og er startet med at udskifte "mulige" dele, som kan have skylden... bed dem om at skifte tilbage igen når de finder ud af at det ikke hjalp alligevel, så skal I ikke betale for delen! -Der kan umuligt være så meget galt på samme tid (f.eks. tager det kun 5 min. at udskifte styreboksen, men den koster nogle tusinde).

Det sidste du skriver med to cylindre og at den æder olien lyder ikke godt. I bedste fald er det toppakningen, men det kan være meget værre. -Med de hyppige besøg på værkstedet og at det opstår lige efter I har fået dn igen, må værkstedet æde regningen selv.
Man behøver ikke at kunne se blå røg for at den æder olie!

Vil værkstedet ikke betale, så kontakt forbrugerstyrelsen.

Hejsan Grædefærdig...
Den fik nyt toppakning og jo så også ny toppakning første gang den var deude + 2. stempel blev udskiftet og nye stempelringe!
Det er jo heller ikke det samme den "fejler" hver gang!
Deres påstand omkring de udskiftede dele er at de var defekte!
Jeg forstår simpelthen ikke det kan være så svært - det er dog trods alt et autoriseret Opel værksted!