Peugeot tkr, nyt cylle? problemer

Peugeot tkr, nyt cylle? problemer Nettomanden
Hej alle på Sol.

Jeg har købt en brugt tkr, og brugt den i godt en måned, hvor jeg så vil sætte nyt cylinder på ( athena 47,6 ). Og det havde været monteret før på scooteren, og kørt med det. Men scooteren havde fået standard cylinder på igen.
Men , så skiftede jeg den, og satte athena topstykke på, da det jo passer sammen:D

Men nu, når jeg så træder i kickstarter, sker der ikke en skid, .

Og min, kick starter går heller ikke for godt efterfølgende.
Nogle der ved hvorfor den ikke starter?
Den laver gnister når man kicker, men sker ikke noget[:*(]

Elstart virker heller ikke.

HJÆÆÆLP[:*(][:*(]

hej Anonym
Du har ingen kompression, passer stemplet og cylinder sammen? Pröv med en ny toppakning, eller nogle nye stempelringe, og så skal du kontollere, om cylinder og top nu også passer sammen, se om der kommer benzin til, du skal nok omdysse den også, evt større karburator på

kompression nettomanden
Topstykket, og cylinderet passer sammen. Det blev købt som et sæt, men prøver nye pakninger og stempelringe.
Den skulle gerne være omdysset, da den har haft den på før og kørt med den, indtil jeg købte den. Han havde lige skiftet det om da jeg hentede den. Grunden var, at der var en anden køber ,der ville have den ned i fart.

hmm,. Nettomanden
Ja, nu har jeg fået kickstarter til at køre som en drøm.
Men, den starter ikke, den drejer bare rundt, og rundt, men den tager ikke rigtig fat, eller hvad man skal sige.

Virkelig ingen der kan svarE? Nettomanden
Er der virkelig ingen der kan svare på mit spørgsmål=
?

Det er jo umuligt at svare anonym
på sådanne ting over nettet. Det kan jo være en milliard forskellige ting.

Jeg nævner i flæng:

-Kompression: Prøv at drej (ikke via kickstarteren) rundt på krumtappen og mærk efter. Dette kan enten gøres ved at skrue kickstarterdækslet af og dreje direkte på den. Eller på den anden side hvor der sidder sådan en blæser eijnert, inde under sådan et plastskjold.
Når du drejer skulle gerne kunne mærke den får mere og mere modstand, for ligesom at "give slip" igen.

-Benzintilførelse: Dette kan være mange ting, stoppet benzinfilter. Eller du har hældt diesel i tanken (burde stadig kunne starte, men ikke køre hvis det er 2takter).
Eller er karburatoren i stykker/stoppet? Der er jo en masse små studser og dyser i en karburator der kan stoppes. Jeg vil prøve at skille den ad og rense den HELT igennem med rensebezin eller petroleum
Hvad med Reed ventilen (de der tynde metalplader der sidder på blokken), er de i stykker?

osv osv...

Du skriver den giver gnist, men hvis du prøver at starte den og skrue tændrøret ud, er det så vådt? Lugter det af benz? Eller er det helt soddet til?