"Præmie-perker"?!

"Præmie-perker"?! M.H.
De indvandrere og efterkommere, som klarer sig godt, kaldes ofte for "præmieperkere" eller ”dårlig perker” af andre med anden etnisk baggrund end dansk.

Khader er lagt for had af den islamistiske højrefløj og selv oplevede jeg at en af mine venner med tyrkisk/kurdisk baggrund blev omtalt på den måde af en anden med ind.baggrund forleden dag. Men hvorfor er det sådan?

Forklaring er desværre simpel: Oftest benyttes nedrakningen af invandrere, der klarerer sig godt i det danske samfund, oftest af de indvandrere og efterkommere, som udgør ”proletariatet” blandt indvandrerne i Danmark.

Dvs. det er de indvandrere og efterkommere, der står uden for uddannelses- og arbejdsmarkedet. Det er de indvandrere og efterkommere, der derfor føler sig ydmyget og magtesløse, hvorfor de kaster al stolthed og selvrespekt overbord og kalder sig selv for latin-amerikanske gangster-ord de har hørt i film og musikvideoer.

Denne påtagede identitet suppleres så med en overdreven kærlighed overfor deres forældres hjemland, hvilket samtidig virker som effektivt skjold mod at tage stilling til, og ansvar for, deres tilværelse i Danmark.

Praktisk og effektivt. Men problemet er bare den dag proletariats-danskeren med udenlandsk baggrund indser at han/hun i virkeligheden er dansker og aldrig vil rejse fra Danmark (ferier undtaget naturligvis).

Så gør det nemlig ret ondt at man har spildt livet med at lege "hustler", "player", "tyrker" eller ”gangsta´” i Danmark i den tid man ellers kunne have uddannet sig eller bidraget positivt til udviklingen i sit nærområde.

Og så øget jalousien naturligvis overfor de ressourcestærke indvandrere- og efterkommere, der så naturligvis må kaldes ”præmieperkere” og andre latterlige udtryk da deres egen identitet alene er bundet op på at være i et modsætningsforhold til Danmark/Vesten/danskerne/.

Heldigvis er mit uindtryk at gruppen, af det ”proletariatet” nedladende kalder for ”præmie-perkere” vokser dag for dag.

Men hvordan vender vi udviklingen for de mange som føler sig ydmyget og har deponeret deres identitet i en tom Hollywood-ganster attitude i Danmark?


VH.

Michael

pastecopy muslim
fis hen til din-debat.dk og befri en af dine venner

skrid ARMENER alpaslan
AD HELVEDS TIL, DIN ARMENER LORT. NE MUTLU TURKUM DIYENE!!!
DUNYA TURK OLSUN TURKIYE TURKLERINDIR!!!!

overdriv ikke iampersson
betydningen af uddannelse. Det kan være med til at skubbe i den forkerte retning at man udelukkende nævner at dem med uddannelse klarer sig godt.
Mange af de nævnte "proletarer" er ikke nødvendigvis "skolemodne" . Der findes masser af muligheder for at få arbejde, succes, fremskridt uden en høj udannelse.
Det vigtigste er at man får de unge ud og deltage i safundslivet og respekterer danskerne og vores levevis. Det er ekstremt vigtigt for integrationen at de får danske venner/veninder så de bedre lærer at forstå os.

Hvorfor? Djon
Hvorfor er en gansta-attitude nødvendigvis mere tom end en præmieperker-attitude? Og hvorfor er den påtaget og uægte, når du ikke opfatter præmieperkerne som værende uægte? Hvorfor er det, som nu passer DIG bedst, nødvendigvis ægte og meningsfyldt?

Armenier???! M.H.
Jeg er pæredansk!

Hvilken ven?! M.H.
Og hvad er din kommentar til mit debatoplæg?

Fordi M.H.
en "præmie-perker" ikke er en holdning men derimod et skældsord som bliver påtvunget personer med ind.baggrund, der har klaret sig godt.

Det mener vel ikke i fuld alvor at det er "påstaget" at klare sig godt på arbejdsmarkedet eller på sin uddannelsesinstitution?

Handler om anerkendelse.. M35kbh
Det vigtigste for et menneske er at blive anerkendt og accepteret af miljøet omkring dem.

Den bedste måde at få taberne til at komme videre på er at få dem i arbejde og få dem til at forstå at uddannelse kan være vejen frem...Jeg har undervist mange børn af taberforældre med anden etnisk baggrund på Nørrebro.

Det største problem er de potentielle taberdrenge. Skolen er ikke indrettet til dem - hvis den var det så ville de jo ikke blive tabere i skolen.

De har ingen forståelse eller støtte hjemmefra til at uddanne sig og så går det galt, fordi de slet ikke kan se pointen med at gå i skole.

Desuden så kan jeg hilse og sige at niveauet i folkeskolen er en del sværere end da jeg selv var dreng. Jeg underviste en modtageklasse i de matematikbøger, jeg selv havde haft i 8. klasse. Man bruger mine gamle bøger til modtageklasser fordi der ikke er så meget tekst i bøgerne og der ikke var de samme krav til problemløsning og dermed evne til selvstændig tænkning.

En anden lærer fortalte om at kravene til 9. klasses fransk eksamen i dag, ca. svarer til hvad hun selv skulle kunne, da hun tog studentereksamen i tidernes morgen.

De højere krav kombineret med fagligt svage drenge gør det helt umuligt for dem at indfri lærernes forventninger.

Noget af det eneste som virker motiverende for dem er bolchepædagogik, hvor de bliver belønnet for at lege normale elever. F.eks. kan man få dem til at pukle ved at love dem en tur i parken, når alle eleverne i klassen har lavet 3 sider i bogen eller arbejdet og holdt kæft i en time. Det er bare ikke god stil rent pædagogisk, fordi eleverne så ikke får 'fordybet sig' etc., men det har de ikke tænkt sig at gøre under alle omstændigheder alligevel ;)

Pigerne er meget nemmere at få til at lære noget, da skolen er indrettet til at man skal sidde stille og roligt og gøre hvad læreren siger.

Jeg synes det er dybt uretfærdigt at vi nu i over 100 år har ignoreret at drenge bare ikke kan forventes at sidde stille og holde kæft i 90 minutter i træk.

Da taberdrengene ikke kan sætte en pind i en lort rent fagligt så digter de deres latterlige gangsta identitet, fordi de kun kan fremtvinge en form for 'respekt' altså anerkendelse gennem frygt for vold.

Ydermere så trive de mest urealistiske forestillinger om fremtiden og det eneste som dur, hvis man 'skal blive til noget' er at blive popstjerne, fodboldspiller, læge, psykolog og andre professioner. HVIS man overhovedet har en ide om fremtiden..

Det korte af det lange er at taberne sagtens kan reddes med den rigtige indsats, men det vil koste kassen på kort sigt. Rent fagligt bør eleverne nærmest være mandsopdækkede og få eneundervisning halvdelen af tiden i et års tid eller to, så de får det faglige grundlag på plads.

Jeg ville ønske vi fik øjnene op for at vi kan spare en formue på kontanthjælp, politi og retsvæsen, hvis de unge mennesker fik en mentor der kunne nå ind til dem.

Hertil så bør de unge præsenteres for en række præmieperkere i kød og blod der kan fortælle hvordan de klarede sig godt, fordi de tog sig sammen i skolen etc.

Manglende discipin Overlæreren
er problemet. Hvis man havde nogle ordentlige sanktioner - svedere, stryg med et spanskrør eller andre glimrende foranstaltninger - skulle man hurtigt få bibragt disse uartige møgunger den nødvendige respekt for læreren og det han siger. Og hvis ikke de kan sidde stille, ja så er det op og strambuks.... Så tror jeg at langt de fleste problemer er løst.
Problemerne er opstået gennem årene på grund af tiltaget vattethed over for bærmen

Godt indlæg! Åge Tåge Tage
Og du har ret i det du skriver, bare se på reaktionerne fra visse "tågehorn" her på debatten. Den ene af dem kan ikke engang skrive det danske sprog.

Hvormange kender du? dulkis
der er blevet klogere af tæsk? Jeg spørger, for jeg kender ingen.

Mon ikke der var en god grund til at det spanskrør blev afskaffet?

Da børnene havde respekt for spanskrøret Overlæreren
var der stille i timerne. Derved var der større mulighed for at de flittige kunne få ro til at lære... Tænk lige på det

Det her er jeg med på dulkis
som du skriver i din indledning "Det vigtigste for et menneske er at blive anerkendt og accepteret af miljøet omkring dem."

Så må vi jo ind og se på, hvad det er for kvalifikationer "deres miljø" fordre for at accepterer dem - og det er vel her det går galt, når nærmiljøet er gettoen og parallelsamfundet.

Hvis vi nu ser bort fra, hvad de ellers sysler med for at endevende vores skolesystem - igen igen, men siger at vi ville vælge det der virker. Hvad tror vi så der virker?

Jeg ville gerne have at der var mulighed for at "plante dem om" i en periode. Og jeg synes efterskolerne ville være et egnet sted. Vi har et utal at efterskoler som er indrettet på de udprægede praktisk begavede drenge. De har der, selv med en rimelig "rådden" skolegang, mulighed for at få de succesoplevelser, der skal til, for så igen, at få dem til at vende næsen tilbage i bøgerne. Ikke for at lave advokater ud af dem alle, men så vi kan få dem op på et niveau, hvorfra de kan komme videre, i den ene eller anden retning i uddannelsessystemet.

Gør dem hooked på handelsskolen. Det er en dynamisk skole, og du han ende på så og sige et hvilket som helst niveau herfra.

Mentorordningen er en genial ide. Skulle jeg være mentor for nogen, ville jeg få lavet eksportsælgere ud af dem. Det er jo ufatteligt, at vi ikke har arbejdet på den ide i årevis.

De taler sproget, de forstår kulturen og de to ting er sværere at lære end at sælge danske produkter. Det min påstand.

I Vollsmose - for nu at tage ét eksempel - bor der 78 forskellige nationaliteter. Hvorfor er det lige vi ikke har sat dem igang med at ringe hjem og sælge vores varer?

Hvad gør vi i stedet for? Vi uddanner eksportsælgere, som vil til USA og sælge sekunda -skrammel til Danmark - made in Taiwan.

Jeg synes vi ligger som vi har redt.

Det passer fint skandinaven
Og ikke alene her, men til alle tider.

frænde er frænde værst.

Nu tales der om uddannelse, og også imod den. Fakta er, at det handler om oplysning, og den bliver ikke mindre af uddannelse.

Vi kan godt kalde de grupper som nedgør deres egne fæller for marginaliserede. Men vi skal huske på, at denne marginalisering har en selvforstærkende effekt, sålænge disse grupper ikke får mere uddannelse, og dermed oplysning.

desværre ser vi så en slags social taberfacisme, som mest retter sig mod dem der er blevet misundelsesobjekter.

Dette pres har altid været meget stærkt i historien, og i sagens natur, den manglende oplysning, har det altid været let at få proselytter hos disse mennesker.

Nu køres der den samme rille om yderligere pengestrømme. Yderligere gunstbevisninger til disse menneskers tanker og holdninger. Yderligere pædagogik og yderligere respekt.

Alt sammen har været prøvet. Uden nogen som helst løsning..

Respekt er ikke noget man kan forlange. Respekt er noget man får for sine handlinger.

Derfor drejer det sig om motivation og uddannelse. Begge dele skal være der. Ellers er det omsonst.

Glemte at sige.. M35kbh
at når vi snakker taberdrengene så er problemet også en total mangel på disciplin og en overdreven tiltro til at man er guds søn og kan tillade sig hvad som helst. De skal simpelthen trænes til noget så simpelt som at kunne koncentrere sig i mere end 10 minutter. Der stilles ofte meget lave krav til dem hjemmefra.

Faktisk vil jeg påstå at vi burde sætte forældrene på skolebænken selv...

Ydermere og det er noget af det værste, så er skolen ofte børnenes eneste kilde til viden om noget som helst anvendeligt i det danske samfund med mindre vi snakker udveksling af småfiduser som f.eks. sort arbejde til en latterlig lav løn.

Vi skal nu heller ikke glemme pigerne, selv om man ofte gør det fordi pigerne bare græder derhjemme, mens drengene smadrer ruder, når de er frustrede.

Det altså hjerteskærende at se unge piger som ih så gerne vil på gymnasiet bare ikke kan magte det fordi de har vanskeligheder ved at få mening ud af en avisartikel fra metroexpress.

Igen: massiv ENEundervisning.. Jeg er fra RUC og elsker projekt og gruppearbejde, men taberne kan ikke magte det, da det er en mere krævende undervisningsform end eneundervisning.

Man skal ikke sætte fire svage elever sammen og forvente at de kan knalde noget som helst fornuftigt sammen der bare minder om et projekt. Nå de så er kommet op i gear, så kan de så langsom gå over til de mere moderne undervisningsformer i takt med at de modnes fagligt til det.

Der er masser af dygtige ledige akademikere og andre 'boglige' som ville kunne være en utrolig støtte for de børn forudsat naturligvis at de er motiverede til at hjælpe børnene. Vi skal ikke sætte indsnævrede elitære akademikere til det job, men sådan er de fleste trods alt ikke.

Ydermere kan vi gøre det for de samme penge som det koster at have en ledig på dagpenge.

Højeste dagpengesats er ca. 15000. 20 timers stillinger til de ellers jobsøgende akademikere kunne være en del af løsningen. Der er masser af tid til at søge job i resten af tiden. Jeg har selv gjort det i næsten fire år og jeg kan love en række finurlige og givende oplevelser undervejs.

Amputationer vil virke afskrækkende!! M35Kbh
F.eks. kunne eleverne virkelig lære at frygte læreren, hvis man f.eks. fik amputeret et ben for at bande eller ikke have lavet alle sine lektier.. De vil så også have den rette rå indstilling som et nyt nazistisk paradis kan bygge på.

vi kan også vælge at opdrage ungerne med kærlighed og positive forventninger i stedet for straf, men det er skidesvært og jeg er ikke nogen engel - var selv skidestreng og benhård og straffende lidt for tit, men prøv lige selv at styre en 7. klasse der virker som om de er på amfetamin.

Akedemikere er bunden af det danske samfund. sharia slagteren.
de kan ikke bruges til noget som helst, udover at de har en studiegæld, som man kunne bygge mange broer for.

faglæte tjener dobbelt så meget, og mange akedemikere har en meget begrænset viden, desuden er mange af dem i en slags skånejob, et job hvor de ikke gør noget reelt arbejde for samfundet, de fleste har en fjumre eksamen, som gør, at de ikke engang kan lave legemeligt arbejde.

Jeps.. Vi burde.. M35kbh
arbejde på at få de tosprogede elever til at være gavn for dansk eksport, men grundlaget for at de kan bruges til det er at behersker både dansk og deres eget modersmål. P.t. er der mange steder, hvor man har skåret modersmålundervisningen væk og selv en kurdisk ven som først kom her til som 18 årig er bedre til dansk end tyrkisk/kurdisk. Ydermere så taler og især skriver taberne både dårligt dansk og 'deres eget sprog'.

Hey kloge.. M35kbh
er utrolig imponeret over dine vise ord. Fantastisk så meget du ved om den akademiske verden. Jeps, de fleste akademikere f.eks. lægerne, ingenørerne, gymnasielærerne, økonomerne i bankerne og alle de andre som ikke har samme indsigt som dig gør ingen nytte..

Hvordan tror du selv danmark vil se ud, hvis vi ikke havde læger og de andre faggrupper? Klovn!

Jeg vil tilslutte mig modild
Din vinkel på denne problematik. Anerkendelse er fundamentalt for selvopfattelsen. Der står kilometervis af dokumentation på de offentlige biblioteker. Det kan derfor undre, at ingen er opmærksom på den lille detalje.

Med hensyn til dine andre pædagogiske indgange er det ikke anderledes. Vi ved hvad der vil flytte disse unger, men vi fastholder dem i et skruegreb, som skolen i dens almindelige virke fremstår som, endda med ekstra indsats. At tage dem væk, give dem en ny tilgang, ville givet ”ordne” de fleste problemer, og skabe gode samfundsborgere ud af selv de værste børster. Efterskolerne og højskolerne ville være indlysende gode steder at vælge. De har traditionen og ekspertisen.

Den økonomiske side af sagen ville være beskeden set i lyset af konsekvenserne af ingen indsats. Og vi har nok af folk til at tage sig af opgaven.

Det er i virkeligheden ganske enkelt. :)

V.H. Modild

Du rammer noget centralt modild
i tidsånden. Identitet skabes ved at pege på de andre som en kedelig gruppe. Herefter er man selv anderledes, og kan hvile trygt i, at man ikke er som dem. :)

Den gruppe du fremhæver, er ikke forskellig fra andre danskere, når det kommer til de fundamentale behov og krav til en tilværelse. De har de samme forhåbninger om et godt liv, kærlighed, anderkendelse, job og familie.

Men som overalt i landet, er nogen, også den gruppe du peger på, henvist til et liv med langt mindre muligheder for opfyldelse af deres drømme. Nogen af dem kalder deres egne for præmieperker, som du siger, andre udenfor gruppen kalder dem sorte svin, og ja... jeg kunne blive ved. :)

Ens for dem alle, hvad enten de er utilpassede indvandrere eller utilpassede etniske danskere er, at det ikke kører for dem, at de søger identitet i en psedovirkelighed af enten gangsta og alt det der, eller netop pege p♪4 de andre og sige, at deres kultur forhindrer dem i at deltage på lige fod.

Allesammen, dem jeg har nævnt, og os selv, har behov for anerkendelse og ikke at få at vide, at vi ikke duer, samt alle de grove udsagn, hvorend de kommer fra.

Vi er landet i en ond spiral, og vi kommer ikke sådan lige ud af den. Det kræver dialog, samtale, respekt og anerkendelse af hinanden. Man kan også sige, at en genindførsel af anstændigheden ville bidrage gevaldigt. :)

V.H. Modild

... Djon
Men ikke bare tillade sig at sige, at perkere eller indvandrere eller whatever, der ikke passer skide godt ind i den danske kultur, er uægte, eller at deres attitude er uægte. Det er udtryk for lige præcis DEN del af dansk attitude, som jeg hader, nemlig selvtilstrækkelighed og snævertsyn og indskrænket opfattelse af andre kulturer eller subkulturer.

Og lige så vel som en gansta-attitude kan være påtaget, kan en jeg-passer-mit-arbejde-og-er moderat-troende-og-er-ikke-til-besvær-attitude være påtaget og det selvfølgelig både hos DF-vælgere, rockere, indvandrere og alle mulige andre.

Rettelse Djon
"Man kan", skulle starten naturligvis være.

Yes, man tænkte dulkis
i alt for smalle perspektiver, da man afskaffede modersmålsundervisningen.

løgnhals Bent L
Desværre er der ikke den store chance for at nogle ser det her gamle indlæg, men det er altså simpelthen løgn fra start til slut hvad du skriver om Marmorilik, jeg var der fra 1975 og fremad, startede bl.a. for ISS - det eneste der er sandt i din beretning er, at leder nummer to ISS havde et eklatant alkoholproblem, som han virkelig kunne dyrke i Marmorilik, da sprutten var billig på stedet og der var rigeligt af den.