Reklamation over sofa i IKEA ???

Reklamation over sofa i IKEA ??? ayla1978
ØV !!!!

Den 10 -10 - 07 fik jeg leveret 2 stk dejlige sofaer fra IKEA, Ekeskog hedder de, med vaskbart betræk - meget smart !

Sofaerene er meget store alla amrikaner modellen.

Vi har sofaerene til at stå opmargasineret indtil april 08, hvor vi flytter ind i vores nye hus.

Vi har brugt sofaerene i et halvt år, og sidde puderene som er meget store og tunge glider konstant ned, når man sidder i dem, og jeg mener helt normalt.

Det bliver værre og værre.

Betrækket er nu gået i stykker under siddepuderene, da de puder trækker stoffet i stykker.

Sofaerene blev taget af markedet 2 dage efter vi købte dem - de var udgået simpelthen !

Jeg er rigtig træt af at de puder glider ned, men sidder simpelthen ikke særlig godt i sofaerene - og nu er stoffet efterhånden så ødelagt - og vi kan ikke længere købe noget nyt, da ikea ikke laver sofaerene eller betrækket længere.

Vi har bon på dem, 9000 kr har de kostet - ærgeligt !

Men hvad har vi ret til - kan vi klage over de puder der glider ned, og som i takt med den bruges mere og mere - glider mere og mere ????

Kender tilfældigvis en der har haft de samme sofaer, som havde nøjagtig samme problem, hun fik pengene retur, men ved ikke hvor længe hun havde brugt sofaerene.

Nogen der har forstand på dette ?


Ayla

Ikea-sofaer LIPO
Elementært:[;)]
Hvad med at tage en snak med Ikea om problemet. Ikea er jo de eneste, der kan give jer penge tilbage, hvis der er tale om en fabrikationsfejl.

Ikea er bestemt "til at snakke med", jf. dem du nævner sidst i dit indlæg.

Selvfølelig skal jeg snakke med IKEA ayla1978
Jeg kontakter dem i morgen - men nu er jeg ikke inde i regler om at klage, og så videre - så derfor ville IKEA nemt kunne lukke munden på mig.

Det kunne jo være der sad en venlig sjæl på sol debatten, som har lidt forstand på emnet[;)]


Ayla

Link redhead1
Du er nød til at tag kontakt til Ikea. Og ifgl. lovgivningen har man to års reklamationsret på tingene. Men prøv at læs på Ikeas hjemmeside og se om der står noget der.

http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/1/28/reklamationsretten-i-de-foerste-to-aar/

To års reklamationsret. anonym
Man har to års reklamationsret på alt man køber.
Og når du har bonen vil jeg mene at du står rigtig godt til at få pengene tilbage eller et nyt produkt. De kan jo ikke reparere den som hvis det var en vaskemaskine.

bare ærgeligt jacob-
Jeg tror at dette er over bagatelgrænsen for hvad man kan reklamere over.
Hvis der er tale om en fejl eller defekt har du ret til at få byttet den, f.eks. hvis puderne oprindeligt er fastgjorte men at dette er gået i stykker. Men at sofaen er konstrueret så upraktisk at puderne glider ned i takt med at de bliver "siddet til" bør ikke være noget man kan klage over. Jeg har selv siddet i mange sofaer med samme fejl. Og dertil har jeg lært at man ikke skal købe sofaer med løse puder.
Vi har vel alle købt noget som vi opdagede ikke var specielt hensigtsmæssigt da vi kom hjem. Det bedste du kan gøre at sy/kreere en anordning som holder puderne fast. Men husk at vente til efter den 10/10-09 hvor din reklamations ret ophører. Det kunne jo være at sofaen braste sammen en dag af sig selv og du så havde en go grund til at reklamere over sofaen.
Held og lykke med sofaen.
Vh Jacob

hmmm anonym
Ved reklamationsret skal du bevise at produktet ikke kan holde til det formål det er lavet til..

Men - når man køber en sofa, må man jo går ud fra den kan holde til, at man kan sidde i den.. sååå mon ikke du har en meget god sag..

What? What
Hvad mener du med "over" bagatelgrænsen? Er der noget du har fået galt i halsen?

IKEA er absolut til at tale med. Jeg har haft flere reklamationssager derude og der har aldrig været tendens til at "lukke munden på mig" eller noget i den retning. Jeg har fået en ordentlig behandling og varen byttet hvergang. En enkelt gang en tilgodehavende seddel, fordi varen var udgået og jeg ikke lige på stående fod kunne tage stilling til, hvad jeg så ville have.