Så ser det ud til de vil have indført

Så ser det ud til de vil have indført billist
roadpricing, så det kommer til at koste 25 pr kørt kilometer.
Ikke at jeg ikke vil gøre noget for miljøet.
Hjemmet er opvarmet med jordvarme, og vandet fra solen.

Men nu er det bydende nødvendig og få sat sig og regne på om det overhoved kan svare sig og køre på arbejde.

Vi pendler daglig 320 km, det gør naboen også.
Der kunne man måske køre i samme bil, men det kommer til at give en masse ventetid for de to der ikke har fleksibel arbejdstid.

Som det er nu koster det 6000 i brændstof,2 sæt dæk årligt, ekstra værkstedsbesøg.

Vi kan beholde 6,500 i befordring,men det dækker jo ikke engang i dag.
Med det nye forslag, kommer det til at koste 80 kr mere dagligt,
25600 årligt.

Hvis det bliver indført, så kan det ikke svare sig og tage på arbejde.
Og i denne tid hvor man dagligt høre folk skal være fleksible er det en sjov måde og belønne dem der gider hænge 4 timer på vejene,slid på bil, og fyldt tank hver tredie dag.[:(]

Hvad taler du om manden1
Det er på tale at det skal koste 25 kr at køre ind i københavn, bompenge,

Men det vil de aldrig kunne indfører, da alle som kender københavn og omegn, altid ville kunne kører udenom disse, betalingssteder, de kan ikke lukke hele københavn af og lukke alle de sideveje, som fører ind til københavn.

Hvis man Frugt Åge
lige følger lidt med, så er det al kørsel.
Hvordan de vil administrere det, er mig en gåde, men vær sikker på, at det bare er flere penge i statskassen.
Til gengæld bliver motorvejene åbnet for cyklister - LOL.

Et forslag fra dem anonym
der vist desværre se ud til at komme til magten ved næste valg.[:/]
http://www.business.dk/article/20080122/transport/701220052/

Og det har været i tv og radio, de sidste par dage.

Intelligent? rodvad
Trafikministeren sagde at København ikke måtte bruge bompenge for at formindske trafikken i byen i myldretiden, for det var ikke intelligens Nu er det blevet intelligent, fordi nu bliver det staten der får indtægterne.

Nu er.... guldfinn6340
de 25 øre/km altså fra den "pakke" som alle skal betale og som også indeholder at lastbiler skal betale 112 øre/km.

Hvad de regner med at få ud af det ved jeg ikke. Men for nogle af politikerne handler det sikkert om at få sat lidt liv i den skrantende jernbanedrift.

En anden mulighed er det selvfølgelig også at en af grundene til en landsdækkende roadpricing kan være at så vil pengene ende i statskassen i stedet for i nogle af de lokale kommunekasser.

Men hvis man nu var interesseret i en mere simpel løsning, som ville virke overfor flere problemer på samme tid, gikman ind og brugte følgende løsning;

Fradrag for kørsel i egen bil fjernes.

I stedet kan den der kører i egen bil mellem hjem og arbejde få fradrag for alle dem vedkommende har med i sin bil.

Således at har han en (1) anden med får han et (1) fradrag. Har han to andre med falder der to fradrag. Osv. Således at er han heldig at have en MPV med plads til 7 mennesker kan han få 6 fradrag.

Der skal naturligvis være mulighed for dispensation hvis bopæl, arbejdssted og/eller arbejdstid gør at det simpelthen ikke er mulig at arrangere samkørsel.

Men det vil få mellem 1/3 og 2/3 af bilerne væk fra myldretiderne.