Telia problemer - IGEN!

Telia problemer - IGEN! tomstol
Hej allesammen.

Har i noget tid haft nogle problemer med min trådløse forbindelse fra STOFA. Har uttalige gange prøvet at ringe til deres support, men er ikke sikker på, at de overhovedet ved hvad en computer er.

Problemet er følgende:
Vi bor 3 mand i en dele-lejlighed i Århus. Jeg har selv to computere (en stationær og en bærbar), og de to andre har en bærbar hver. Jeg bor på det værelse længst væk fra det trådløse modem. De andre to kan godt komme på det trådløse med deres computere, men jeg kan ikke komme på, hverken med min stationære eller bærbare. Jeg er sikker på, at problemet ikke er mine computere, da det kun er i perioder jeg ikke kan komme på. Når jeg prøver at komme på netværket siger den bare at jeg har "Begrænset eller ingen forbindelse".

Er der nogen der har haft samme problem og i så fald, hvad har du/I gjort for at løse det?

Mvh. Rasmus.

PS: Jeg hader STOFA!

så er vi to icarus
synes også det er nede /går vildt langsomt hele tiden. er møjtræls når man sidder og arbejder ved sin pc. går hele skidtet ned... og man snakker med dem siger de bare jeg skal vente til kl.16 så er problemet klaret.

og den sidste påstod fejlen skyldtes min router... hvilket jeg ved den ik er skyld i... når alle i grenåhar problemer..

de ringede fra teliakundeundersøgelse samme aften, og spurgte bla.om jeg kunne se mig selv som kunde om et år... og måtte nok indrømme det nok ik var tilfældet hvis der ikke snart skete noget mere

Ikke Telia problem Anders5
Da det virker hos de 2 andre er problemet jo hverken forbindelsen eller modem.

Du skriver selv du sidder længst fra modemmet, så det kræver vist ikke et geni at regne ud at signalet er for svagt.

Så kør via kabel, eller køb en kraftigere router.

Jo. Telia problem. tomstol
Jeg sidder godt nok længst væk fra modemmet, men der er ikke mere end 5-6 meter fra modemmet til begge mine computere. Og da Telia lover trådløst netværk, og vi betaler for det, vil jeg gerne have et trådløst netvær der virker.

Mht. at anskaffe en kraftigere router, løser det nok ikke problemet da vi har et trådløst modem og derfor ikke bruger er router.

Og hvad angår signal-styrken, så fejler den bestemt intet, da jeg i det vindue, som Windows bruger til at finde trådløse netværk, sagtens kan se mit eget netværk og forbindelsen har 4 ud af 5 søjler.

Deres kundeservice stinker! tomstol
Tror ikke der er nogen fra STOFA support, der aner hvad de taler om. Jeg ringede ind til dem i eftermiddags og prøvede igen at få dem til at løse problemet. Da jeg så havde snakket med ham gutten i knap 20 minutter, så sagde han, at han ikke kunne gøre mere, men at jeg da måtte have held og lykke med det. Hvad er det for en måde at afslutte et opkald på??! Jeg hader STOFA!

Nej anonym
Problemet er her urealistiske forventninger, fra en kunde med ringe teknisk indsigt.
Der er utroligt mange ting der kan påvirke det trådløse signal, vægge, placering af udstyr, diverse elektriske støjkilder og andre trådløse netværk i nærheden.
Man kan ikke bare på forhånd regne med at trådløst udstyr vil virke alle steder.

"Mht. at anskaffe en kraftigere router, løser det nok ikke problemet da vi har et trådløst modem og derfor ikke bruger er router. "
Du kan da sagtens bruge en trådløs router alligevel, en god router koster omkring 800+ kr og jeg gætter på at Stofas trådløse modem nok er en noget billigere kvalitet.

Ikke enig anonym
Jeg har selv arbejdet i support for nogle år siden, dog hos et andet selskab.
Du ville have fået samme besked hos os, dog ville du nok være blevet vippet ud efter max 5 minutter. Der er intet der tyder på fejl på udstyr eller linie, da det virker hos de 2 andre beboere.

Urealistiske forventninger? tomstol
Mener bestemt ikke jeg har urealistiske forventninger. Jeg betaler for en service og forventer selvfølgelig at den service jeg betaler for også virker.

Mht. den trådløse router, så har det intet med sagen at gøre. Kan da godt være at vægge, placering af udstyr osv. har indvirkning på signalet, men har så sent som idag sat mig ned med min bærbare computer, og haft modemet lige ved siden af, og der skete stadig intet.

Desuden fik vi i sin tid, da vi oprettede abonnomentet, at vide fra STOFA, at det slet ikke var nødvendigt med en trådløs router, da deres trådløse modem havde en rækkevide på min. 15 meter. Så burde det ikke være noget problem at få signalet til at komme frem til min computer, og det er det jo egentlig heller ikke. Der er bare begrænset eller ingen forbindelse.

Ud over alt dette giver det heller ikke megen mening, at det kun er i perioder. Igår var havde jeg min computer tændt i ca. 4-5 timer, hvor internettet kørte upåklageligt. Jeg slukkede computeren og så en film og tændte den så igen, hvorefter alt internet var nede. Hvis nogen kan forklare det, så er de da meget velkomne.

Mener stadig det samme: RINGE KUNDESERVICE! tomstol
Regner med, at det også er dig der har skrevet det andet indlæg mht. kundeservicen. Jeg ringede for nylig til support, som sagde: "der er et problem på centralen, som vi er ved at udbedre, men det kan tage helt op til tre måneder..". Snakkede samme eftermiddag med min udlejer, som står på kontrakten, som også havde snakket med support. Hun havde tilgengæld fået at vide, at der i hvert fald ingen problemer var på centralen og det kunne kun have været en løgn. Se det, er hvad jeg kalder ringe kundeservice.

Kan ikke forstå det her. "Der er intet der tyder på fejl på udstyr eller linie, da det virker hos de 2 andre beboere." Det er jo i princippet ligegyldigt. Jeg kan ikke komme på internettet, men det vil jeg gerne, da det er det jeg betaler for. Så skal problemet løses. Uanset om det er min eller selskabets fejl.

Kan da godt være jeg ikke har den store tekniske snilde, men det har de jo så tilgengæld heller ikke hos STOFA support, da de ikke kan få det til at virke. Og at få dem til at sende en teknikker ud, er jo helt umuligt. Det har de simpelthen ikke tid til.

Det varer ikke længe før jeg skifter selskab.

JEG HADER STADIG STOFA!