Trivielt - endnu en tråd om den nye mail

Trivielt - endnu en tråd om den nye mail stig-eriksen
Jeg er ikke meget for at skrive til Eniro via formularen, for der skal oplyses 'adgangskode' - og det rager på nuværende tidspunkt ikke andre end mig.

"Første gang du logger på din SOL mail igangsætter du processen med at få flyttet dine mails fra den gamle udbyder til den nye. Det er herefter kun et spørgsmål om tid for hvornår dine emails er i din indbakke igen. Ingen mails er slettet."

Jeg må indrømme jeg bliver lidt urolig - i formiddags loggede jeg på min SOL mail og der er i skrivende stund ikke overført så meget som et komma fra gamle mails eller en eneste af mine selvoprettede mapper [:/]

Om 3 måneder tager jeg på en stor dyr rejse, og der er oprettet en mappe på min SOL mail med samtlige kvitteringer fra fly, hotel, billeje og diverse forlystelser der skal besøges undervejs - mappen er væk !

Ligesom jeg skal igang med at anlægge sag mod en leverandør, og skal i den forbindelse bruge al korrespondancen mellem leverandøren og undertegnede - disse mails er væk !

Hvor lang tid er "et spørgsmål om tid" kære SOL-redaktion ?

jamen jamen ung q
denne besked fik jeg ikke da jeg endelig kunne komme på min sol mail igen. Men tænker de kommer af sig selv i løbet af et par dage? Jeg har billeder og vigtige mails på min gamle sol...

Herre gud, jeg kan slet ikke komme ind! Mr. Mick
[:(]

Du kan være ganske rolig jara06
Hej EfB

Jeg vil gerne slå fast, at ingen mails er væk!

Hvis de ikke er kommet endnu, er det fordi dataene endnu ikke er blevet overført. Det sker automatisk ud fra en profil-kø, der hele tiden ændrer sig. Måden man selv kan påvirke køen på, er at logge ind jævnligt og tjekke sin mail for gamle mails.

Dermed prioriteres man af systemet højere, fordi systemet kan se at man stadig venter (i forhold til profiler der ikke har været logget ind).

Spørgsmålet om tiden, er umuligt at besvarer.
Køen ændrer sig hele tiden og mailkontiene varierer meget i størrelse og omfang, hvilket gør det umuligt for os at sige.

Der migreres lige nu flere tusinde om dagen og efterhånden som de mest aktive konti bliver prioriteret og migreres, falder størrelsen på mailbakkerne og antallet af konti stiger.

Omkring henvendelser til kundeservice, så kan kundeservice ikke hjælpe med at prioritere ens konto i køen!

Vi anbefaler derfor brugerne at have tålmodighed, fremfor at give dem flere henvendelser, som de alligevel ikke kan gøre noget ved.

Generelle problemstillinger (såsom adressebøgerne) tager de selvfølgelig gerne i mod og de kan også hjælpe på spørgsmålene omkring brugen af den nye konto.

Adgangskoden skal oplyses ved henvendelse til kundeservice, da det ellers ikke er muligt at se eller tjekke fejlen som brugerne skriver ind om.
Årsagen er blandt andet, at brugernes kodeord ikke står opført nogen steder.

Er man ikke tryg ved det, kan man evt. skifte sit kodeord ud, henvende sig til kundeservice og så skifte kodeordet tilbage når først sagen er afsluttet.


Kort fortalt:
Ingen mails er væk. Der kan være forsinkelse på overførslerne (især med kontakterne), men det skal nok komme!

Kundeservice er overbebyrdet i forvejen og de kan ikke hjælpe med at speede overførslerne op.

Vi anbefaler derfor at man stadig bevarer tålmodigheden og prøver at kigge fremad.

Mvh
Janich Rasmussen
Webmaster, SOL.dk