Umulige løfter

Umulige løfter Anonym
Jeg gav i sin tid mig selv et løfte, om at jeg nægter at handle med de virksomheder der smider de tusindvis popup reklamer i hovedet på os hver dag. Men det er efterhånden blevet lidt af en opgave, men prøver dog stadig at udgå disse ******* virksomheder så vidt muligt. Jeg kan ikke forstå at disse virksomheder ikke forstaar at disse popups er en fortsat kilde til irritation og derved nemt kan få den modsatte effekt.

underbevidsthed melcor
Det er det samme med alle andre reklamer. Skilte på gaed, eller reklameblokke midt i en god film på TV.

Selvom man hadder dem, går de stadig ind i underbevidstheden, og mange mennesker har ikke så stor en vilje til at boykotte alt, der irritere dem. Som du også selv skriver, så er det jo blevet noget af en opgave, hvis man ikke ville købe produkter hos nogle som reklamerede med det.

Heldigvis er der jo mange gode mulighedder til at ungå pop-up/under reklamerne, som jo nu engang er de mest irriterende reklamer. Gid man bare kunne installere et program på sit fjernsyn, og så slipper for reklamerne :)

Et godt råd Bimmer
Hvis du downloader Firefox browseren fra www.mozilla.org, så
slipper du af med alle popup reklamerne. Desuden findes
der popup killere til andre browsere.

Umulige løfter fortsat Anonym, forfatter til umuli...
Ja jeg er udemærket klar over mediernes påvirkning af vores underbevidsthed da jeg tidligere studerede salg, marketing og markedskommunikation. Og har arbejdet med det i nogle år nu. Men det er ikke så meget reklamerne jeg er imod, men mere den måde de kommer ud til forbrugerne på. Jeg er velvidende om at der bliver kastet reklamer i hovedet på os hver dag, hvad enten det er bilboards, reklamer i medierne, eller ind af brevsprækken. Men her mener jeg vi har et andet valg for at undgå disse reklamer. Hvis jeg ser tv, og ikke ønsker reklamerne kan jeg slå væk, jeg kan smide mine reklamer ud, og jeg kan kigge væk når de er på bilboards. Men med disse popups er der ikke noget valg, jeg ved at jeg kan fjerne dem, men min pointe er at disse, er dog mere end ualmindeligt irriterende.

popups melcor
Ja, pop ups er ualmindeligt irriterende, men for mig, er det også dem der er nemmest at ungå. Reklamer i TV kan man jo bare slå væk fra, men sidder manog ser en god film, som man bare ikke vil misse 5 sekunder af, så er man tvunget til at se bare nogle reklamer. Ude på gaden, skal man jo så gå og kigge ned i fliserne, for ikke at se reklamer alle vejne, og det får man da ondt i nakken af :P Nu er det ikke reklame skilte der genere mig mest, men mindst, faktisk. Selvom de lyser op i et helt lysshow, så er de rimelig nemme bare at ignorere. Reklamer som bliver smidt ind gennem brevsprækken er kan man jo bare smide ud, som du skriver, men man kommer alligevel til at se på dem. Og som du jo så nok ved, at så bliver de gjort meget ud af at gøre en reklame så interesse vækkende som muligt. Ser jeg en reklame med en computer, så bliver jeg da liiige nød til at læse hvad det nu er for noget.. Og så er jeg allerede der fanget i deres net.

Popup-killers er efterhånden så effektive, at du kan surfe rundt på nettet hele dagen, uden at se en eneste pop-up. Andre online reklamer som bannere eller spam meddeleser, er så stadig et problem, men lige som med lys.show skilte udenfor på gaden, bliver blinkende bannere på en hjemmeside hurtigt til noget man bare ignorer, og ikke lægger mærke til, til sidst.

UM. L fortsat forfatter til emnet
Du har selvfølgelig ret i at popups reklamerne er nemme at undgå, men pointen var at jeg ikke helt forstår virksomheder der gør brug af denne form for markedskommunikation, da en forbruger for det meste vil blive irriteret af dette og vil være nød til at foretage sig noget, aktivt for at undgå denne pest.
Kan godt følge dig med reklamerne på tv. Ved ikke om du følger formel 1 men da det var på tv3, havde de masse reklamer imens der var løb, og det var lidt irriterende. Men derfor er jeg også taknemlig for dr og tv2.
Nå nu er dette emne også ved at være uddebateret.Næste

jeg tror.. melcor
Jeg kan selvfølgelig ikke tale på virksomhederned vejne, men jeg tror at de smider popups ud på nettet, netop for at fange den underbevidsthed som man har. Selvom man for en enorm negativ holdning til popups, så for de stadig reklamen igennem hos os, og når der så er noget interesant som lige fanger vores opmærksomhed, ja, så er vi solgt. De for stadig det samme budskab ud til folk, uanset om det er på en positiv måde, eller en irriterende negativ måde. De tager ikke hensyn til hvordan vi vil have reklamen, de tænker bare på at få den ud til os, så de kan skrabe flere kunder ind.