​Sådan får du mest muligt ud af din træning

​Sådan får du mest muligt ud af din træning

Vi lover os selv det hvert eneste år – i år bliver året, vi kommer i form og bliver den hotteste strandløve, som alle damerne spejder langt efter. Det kan tage rigtig lang tid at opbygge sin ønskede form, og hvis man ikke er den mest tålmodige, kan man med fordel supplere sin træning med kosttilskud. 

Suppler din træning med kosttilskud

Hvis du allerede træner, ved du formentlig godt, at det er en rigtig god idé at have godt styr på din kost, mens du opbygger større muskler. For at opbygge muskler skal du gerne være i et kalorieoverskud, så din krop har de rette brændstoffer til at danne muskler, og det er især vigtigt at få rigeligt kulhydrat og protein, hvis du gerne vil opbygge muskler. Du kan selvfølgelig også tage kosttilskud, uanset om du går op i din kost eller ej, og der findes masser kosttilskud, der kan hjælpe dig på vej til din sommerform på kortere tid.

Det kan som nævnt være en utaknemmelig proces at træne og ikke se resultater, men der er heldigvis råd at hente. Kreatin er et af de mest veldokumenterede kosttilskud, og det er meget populært til dig, der ønsker at opbygge muskelmasse.

Fordele ved kreatin

Kreatin øger din styrke og muskelmasse, og så forebygger det samtidig muskelømhed efter træning. Kreatin øger din muskelmasse under træning, så du kan løfte mere, end hvad du ellers kunne. Det vil sige, du vil hurtigere opnå resultater, mens du tager kreatin, end hvis du ikke gjorde, fordi dine muskler bliver mere udfordrede end tidligere, så du hurtigere når dit mål. Kreatin er til dig, der gerne vil se resultater i går.

Sådan indtager du kreatin

Du har allerede kreatin i kroppen, men når du træner meget, kan din krop ikke følge lige så godt med, og det er derfor, det kan være en god idé med et kreatintilskud. Kreatin kan indtages i tablet- og pulverform, og de fleste blander det i deres shakes.

Hvornår skal du indtage kreatin

Det er en rigtig god idé at tage kreatin, hvis du træner meget og gerne vil opbygge muskler på kortere tid. Du kan med fordel tage kreatin lige inden, du træner for at få mest ud af din træning, så du kan løfte mere og dermed opnå hurtigere resultater
Der er ingen kendte bivirkninger ved kreatin, så du kan roligt tage det, hvis du gerne vil se hurtige resultater.
Tags: