3 gode råd til at forebygge stress, angst og depression

3 gode råd til at forebygge stress, angst og depression

Sponsoreret indhold skrevet i samarbejde med de sider, der linkes til.

Er du også en af dem, som går rundt og føler sig stresset, ængstelig eller depressiv? Du har måske været igennem en periode med en af delene, og kan til tider være bange for, at sådan en periode ville vende tilbage? Utroligt mange danskere har problemer med stress, angst og depression eller har haft problemer med det i forskellige grader. Derfor er det vigtigt at finde tid til, at man forebygger og holder sig selv sund og rask både i sind og krop. Her kommer 3 gode råd, som kan hjælpe dig med netop det. 
 

CBD olie

Vores første råd er cbd oil. En olie, som har hjulpet mange mennesker med deres symptomer på stress, angst og depression. Olien er lavet på cannabisplanten, og de fleste selskaber tilbyder 100% naturlige produkter. Mange mennesker har fordomme om CBD olie, fordi de forbinder cannabis med et rusmiddel. Men CBD olie gør dig ikke høj, og har ingen bivirkninger. Det er dog meget vigtigt, at man altid rådfører sig med din praktiserende læge, fordi alle mennesker er forskellige, og påvirkes på forskellige måder. 
 

Sundhed

Derudover det er vigtigt at have fokus på sin psykiske sundhed. Det indre og det ydre hænger ofte sammen. Derfor skal man altid sørge for at få en god omgang motion hver dag. Det kan være alt fra en lang gåtur med hunden til en tur i motionscenteret. Husk også at variere din kost og spis rigeligt med vitaminer og mineraler. De er simpelthen for gode til at undvære, og findes i de fleste frugt og grøntsager, og selvfølgelig i vores postevand. Sidst men ikke mindst har vi søvn. Søvnmangel er ofte et tegn på stress, angst og depression, fordi hjernen ikke fungerer ordentligt uden søvn. Sørg for altid at få mellem 7 - 9 timers søvn, så du kan møde ind på arbejde og i skolen frisk og veludhvilet. 
 

Mærk efter

Det sidste punkt, som vi har med er, at du skal huske at mærke efter. Hvis dine venner spørger dig om, du har lyst til at være sammen, men du kan mærke, at du ikke helt har lyst, så lad være. Dit helbred er vigtigere end en enkelt aften med dem, og de skal nok forstå. Hvis du har for mange arbejdsopgaver på dit job, så må du ikke tie, men fortæl din chef, at du har brug for lidt mindre opgaver. Det kan ske for alle.

 
Tags: