Brug LinkedIn i din markedsføring

Brug LinkedIn i din markedsføring

Sponsoreret indhold

Facebook har i mange år været den foretrukne platform når der skulle annonceres på de sociale medier, skarpt efterfulgt af instagram, men de mere seriøse brugere er ved at gå fra disse medier da det er ved at være en lidt overfyldt markedsplads.

LinkedIn annoncering derimod, er meget mere effektiv når det kommer til at nå ud til en seriøs og professionel målgruppe hvis du f.eks. beskæftiger dig med B2B salg.
Selvom platformen er knapt så populær så har langt de fleste der nogensinde har søgt efter et job alligevel en profil på LinkedIn som de tjekker en eller flere gange om ugen.

Hvilken målgruppe kan du finde på LinkedIn?

Ca. 67% af den danske befolkning er på LinkedIn, og det er typisk erhvervsaktive danskere der enten er i lønmodtagerjob, er selvstændige og har en virksomhed i en eller anden form.

Derfor kan du med LinkedIn annoncering bl.a. nå din målgruppe efter forskellige kriterier som:

  • Hvilken virksomhed har, eller arbejder de i
  • Hvilken branche beskæftiger de sig med
  • Hvilken jobtitel har de
  • Antal år på arbejdsmarkedet, eller erfaring med et bestemt type job
  • Geografi, alder og køn

Det er kun et lille udpluk af mulighederne for at vælge målgruppe. Jo bedre du er til at beskrive og vælge din målgruppe, jo mere målrettet vil dine kampagner selvfølgelig være, og jo højere effekt vil de have.

Sådan kommer du i gang

Ligesom på andre sociale medier er der relativt nemt at komme i gang med at annoncere på LinkedIn, du opretter simpelthen bare en profil, en annonce-konto, tilknytter dit betalingskort, og så er du i gang.

Herefter opretter du en kampagne, vælger din målgruppe og sætter et budget.

Få professionel hjælp

Selv om det er simpelt at komme i gang, og nemt at oprette sine egne kampagner og annoncer på LinkedIn, så kan der alligevel være mange fordele ved at få professionel hjælp til det.
En ting er nemlig at få annoncerne ud til din målgruppe, men du skal også være sikker på at din kampagne fanger målgruppens interesse.
Derudover er der tidsforbruget. Som erhvervsdrivende har du sikkert nok at se til med at drifte din virksomhed, så en god løsning kan være at outsource de opgaver du ikke selv har 100% styr på, da de nemlig hurtigt kan blive til en tidsrøver.
Som selvstændig handler det nemlig om at bruge din tid og dine ressourcer der hvor du er bedst.