Der findes mange måder at være en influencer på

Der findes mange måder at være en influencer på

Den dag i dag hører vi ofte omkring store influencers med massevis af følgere på de sociale medier. Oftest er disse influencers indenfor kendisverdenen, og har derfor massevis af følgere. Men betyder det, at du skal være kendt og have tonsvis af følgere for at være en influencer, spørg du måske? Det korte svar er: nej. Læs mere i denne artikel for at finde ud af, hvad du kan gøre for at blive en influencer.

Micro vs. Macro influencer

De mest omtalte influencers er dem der kaldes for ”macro-influencers” nemlig dem med tonsvis af følgere, og som ofte er kendte ansigter både i Danmark og i andre lande. Det betyder dog ikke, at du ikke har mulighed for at blive en influencer selv, uden at skulle være et kendt ansigt i Danmark på forhånd. Det der her er tale om, er nemlig det der hedder micro influencers. Danske micro influencers har massevis af fordele, påtrods af den mindre gruppe følgere på de sociale medier. Men hvad er fordelene egentlig? Først og fremmest har du langt nemmere ved at interagere med dine følgere, eftersom der er færre af dem, og det derfor synes mere overskueligt at kunne tale med hver enkelt.

Mere selv at skulle have sagt

Selvom det for mange kan være spændende at skulle være en macro influencer som alle har kendskab til, så følger der også mindre sjove ting med. Som en micro influencer har du nemlig selv langt mere at skulle have sagt om de billeder og videoer du poster, hvorimod du som macro influencer ofte har bestemte indlæg og kommercielle posts som du skal poste. Det er selvfølgelig helt op til den individuelle person hvad de ønsker at være for en influencer hvis nogen, men det er vigtigt at vide at der findes mere end én mulighed at vælge imellem.
Tags: