Disse madvarer kan lindre dine smerter

Disse madvarer kan lindre dine smerter

image title: 
Foto: Ghenadii Boiko/123rf.com
Mange danskere er daglig nødsaget til at tage smertestillende piller, som på sigt kan være hårdt for både lever og krop. Hvis du er en af dem, der ofte går i medicinskabet, så kan du skåne kroppen ved at dulme smerten med bestemte madvarer.

Ifølge Dr. Martica Heaner, som er en Manhatten-baseret træningsfysiolog og diætist, så kan man angiveligt dulme smerter eller ubehag ved at indtage følgende madvarer:

1. Hindbær: Indeholder Anthocyanin, som foruden at give bærene en flot rød farve, også reducerer ubehaget ved betændelsestilstande.

2. Kaffe: Mange danskeres yndlingsdrik kan virke smertestillende på grund af koffeinindholdet, man skal dog ikke overdrive indtaget.

3. Mynte-te: Skulle angiveligt berolige og blokere smertesignaler i kroppen.

4. Ingefær: Har en anti-inflammatorisk virkning, som sænker betændelsestilstande.

LÆS OGSÅ: Undgå at bruge disse læbepomader

5. Gurkemeje: Indeholder store mængder jern med curcumin, som skulle holde inflammatoriske enzymer i skak.

6. Røde vindruer: Består af mange antioxidanter samt C-vitamin, der virker helbredende for kroppen.

7. Grønkål: Som for mange ikke står nummer et på listen over grønsager, men indeholder sulforaphane, som ligesom andre korsblomstrede grønsager virker anti-inflammatorisk.

8. Tun: Indeholder en rig mængde Omega 3 og må siges at være en god spise til både ‘sund’ fedt og mættende protein.

9. Chili: Bliver ofte brugt til smertestillende cremer, da det indeholder stoffet capsaicin. Måske det endda kan virke smertestillende, hvis man spiser dem rå?

Hvilke erfaringer har du med smertestillende madvarer?

MSN
Tags: 
Nøgleord: