Du betaler for andres rejsekort
Du betaler for andres rejsekort

image title:
Foto: Francis Dean/123rf
Rejsekortet har været udsat for markant kritik gennem tiden, og flere gange har medier skrevet om, at rejsekort-kunder glemmer at stemple ud og derfor får en bøde.
Nu er endnu en uheldig episode for rejsekortet opstået.
En uheldig systemfejl har nemlig resulteret i, at 16 rejsekort-kunder har fået tanket deres rejsekort op via andre kunders betalingsoplysninger.
“Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale.”
Således forklares fejlen på rejsekorts hjemmeside, hvor der også loves, at fejlen ikke bliver gentaget:
“Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!”
Bjørn Wahlsten, administrerende direktør hos Rejsekort A/S, udtaler: “Det er voldsomt uheldigt. Jeg ville ikke have lagt det på (rejsekorts hjemmeside, red.), hvis jeg ikke anså det for en væsentlig fejl, som absolut ikke - efter min bedste vurdering - burde ske overhovedet.”
Hvad er din holdning til rejsekortet? Har du selv et?
Berlingske
Nu er endnu en uheldig episode for rejsekortet opstået.
En uheldig systemfejl har nemlig resulteret i, at 16 rejsekort-kunder har fået tanket deres rejsekort op via andre kunders betalingsoplysninger.
“Rejsekort har efter en gennemgang af systemet fundet en fejl. Fejlen har betydet, at der i 16 tilfælde fejlagtigt er tanket op på en kundes rejsekort via en anden kundes betalingsaftale.”
Således forklares fejlen på rejsekorts hjemmeside, hvor der også loves, at fejlen ikke bliver gentaget:
“Rejsekort Kundecenter vil i de kommende dage kontakte de berørte kunder, og de kunder, der har lidt tab, vil blive kompenseret. Rejsekorts leverandør har rettet fejlen og vil i den kommende tid sikre, at der ikke er flere tilfælde. Vi beklager fejlen!”
Bjørn Wahlsten, administrerende direktør hos Rejsekort A/S, udtaler: “Det er voldsomt uheldigt. Jeg ville ikke have lagt det på (rejsekorts hjemmeside, red.), hvis jeg ikke anså det for en væsentlig fejl, som absolut ikke - efter min bedste vurdering - burde ske overhovedet.”
Hvad er din holdning til rejsekortet? Har du selv et?
Berlingske
Tags: