Facebook-opslag kostede firma 26 ton flæskesteg

Facebook-opslag kostede firma 26 ton flæskesteg

image title: 
Flickr.com
26 ton ribbensteg til hjemløse på bo- og væresteder, så de kan få god mad i julen. Dét er den mængde, som kødgrossist Michael Gertz, ejer og direktør i BF-OKS A/S i Hesselager på Fyn, stod til at skulle af med, efter at firmaet har lagt et Facebook-opslag op, som gik hen og blev viralt i sådan en grad, at det tog fusen på Michael Gertz.

Facebook-opslaget er blevet delt over 26.000 gange, og da Michael Gertz havde lovet et kilo ribbensteg for hver deling, er regnestykket nemt gjort op – han ville på nuværende tidspunkt stå til at skulle af med 26 ton ribbensteg, og da der først er slutdato på Facebook-opslaget 18. december, kunne det tal nå at blive langt højere – heldigvis havde Michael Gertz dog sat et maksimum på
1000 kilo – svarende til 1 ton.

LÆS OGSÅ: Anholdt: Måtte ikke dele sine pandekager

Den overvældende interesse gør dog, at han nu prøver at se, om det kunne være muligt at skaffe mere end det ene ton, som han har lovet.

”Det er gået helt amok - vi har gjort det her tidligere, hvor vi ikke reklamerede med det. Vi handler jo ikke med private, så vi har ikke gjort det her for at få reklame - men vi er kommet ud til i alt 1,1 mio. mennesker, og nu overvejer vi, hvordan vi skal gøre det,” siger Michael Gertz til TV 2.

Han fortæller desuden, at det ikke er sikkert, at al kødet bliver ribbensteg, og at det godt kan være, at BF-OKS A/S vil finde på flere ting, der kan være med til at forsøde de hjemløses jul. Derudover overvejer han også at inddrage andre i projektet.

Kunne du finde på at gøre noget ekstraordinært for at hjælpe dem i nød i julen?

TV 2

 
Tags: