Har du oplevet rigtig dårlig service?

Har du oplevet rigtig dårlig service?

image title: 
Foto: batasja/123RF
En ny rapport, fra analyse- og rådgivningsvirksomheden Wilke, viser at tilfredsheden med den service, der ydes i Danmark, er faldet. Den dårlige service går dog ikke kun ud over danskerne i hverdagen, men den kan potentielt også gå ud over den danske økonomi, da det kan skade turismen.
 
Lise Lyck, leder af Center for Turisme- og Kulturmanagement på Copenhagen Business School mener at have fundet en forklaring på undersøgelsesresultatet:
 
“Det kan bunde i en nordisk natur om, at man ikke spørger til, hvordan hinanden har det”.

Hun mener ydermere, at hvis tendensen skal vende, så skal der tages initiativ fra for eksempel arbejdsgiveren. Det kunne være i form af ’Månedens medarbejder’, hvor den medarbejder, der har givet den bedste service, bliver kåret.

Læs også: Kan du blive journalist? 
 
Lise Lyck tilføjer, at netop service er noget som vores nordiske nabo Sverige også har fokus på:

”I Sverige har man vendt kulturen ved at have stor fokus på at skabe et bedre serviceniveau, og det kan klart mærkes. For eksempel er servicen i Ørestaden vældig god, fordi mange af ekspedienterne er fra Sverige”. 
 
Er det sandt, at servicen er faldet i Danmark? Har du oplevet at få en dårlig service?

MX
 
Tags: 
Se debatter