Johnny bestilte 2,4 ton mælk ved en fejl

Johnny bestilte 2,4 ton mælk ved en fejl

image title: 
Foto: Rema 1000 Stensved/Facebook
”Man skal ikke græde over spildt mælk.”

Sådan siger Johnny Nielsen, der driver Rema 1000 i Skensved i Sydsjælland. I søndags kom han til at bestille 2575 liter mælk.

LÆS OGSÅ: 25.000 mænd søger tilladelse til masseselvmord

”Når jeg bestiller mælk, sker det med en scanner og en stregkode inde på hylden, hvor mælken står. Normalt bestiller jeg mælk i kasser med 15 i hver, og stregkoden fra kassen sættes op på hylden. Men fordi mælkeprisen faldt i weekenden har en af mine ansatte sat nye prismærker op ved hylderne, og på de mærkater svarede stregkoden til hele bure,” forklarer Johnny Nielsen om fejlen.

Johnny Nielsen lever da også op til sine egne ord, for en fejlbestilling af mælk, der kunne have været en bekostelig affære for ham, endte med at være god for ham.

Efter sin bestillingsfejl besluttede han sig nemlig for at sælge mælken for tre kroner per liter. Det var en stor succes, for det strømmede ind med kunder fra nær og fjern, der havde set tilbuddet i lokale Facebook-grupper.

LÆS OGSÅ: Rørende: Byttede drømmerejse for elcykel

Blandt de mange kunder, der kom for den billige mælk, er Susanne Hansen fra Vordingborg, som handlede ind med sin treårige datter, Solvej. De skulle have 10 liter mælk.

”Vi er fem i familien, der spiser havregryn og cornflakes hver morgen, så vi skal nok få mælken drukket,” sagde hun.

De mange tilstrømmende kunder købte dog også andet end mælk, og det kunne mærkes, fortæller Johnny Nielsen. Men selvom det gik godt, vil han ikke bestille så meget mælk en anden gang.

”Fidusen går nok ikke to gange, selv om jeg ikke er et sekund i tvivl om, at de mange ekstra kunder har gjort, at min omsætning er øget markant,” siger han til Ekstra Bladet.

Hvornår har du sidst vendt en skidt situation til noget godt?

Ekstra Bladet
Tags: