Nemlig.com tager afstand fra chaufførers opførsel

Nemlig.com tager afstand fra chaufførers opførsel

image title: 
Ian Allenden/123rf.com

Flere kvindelige kunder fra Hovedstadsområdet har modtaget krænkende beskeder fra chauffører hos nemlig.com, hvilket ledelsen tager meget alvorligt.

Første tilfælde var 27-årige Luna fra København, der til BT kunne fortælle, om en chauffør, der sendte hende flere vulgære og upassende sms’er.

”På vej ud af døren, spørger han mig, om han må låne mit toilet. Det synes jeg, var lidt mærkeligt, men jeg gav ham lov til det. Små 10 minutter efter, han forlod min lejlighed, lå der fire sms’er fra et ukendt nummer på min telefon,” fortalte hun til BT.


Luna valgte herefter at klage til nemlig.com, hvortil hun blev tilbudt en æske chokolade, to flasker vin eller et gavekort på 500 kroner, og chaufføren blev kort efter fyret.

Dagen efter stod en 22-årig kvinde fra Roskilde frem og fortalte om en lignende episode med en chauffør fra nemlig.com.

”Klokken 20 om aftenen ringer han til mig. Jeg lægger på med det samme, og slukker helt for telefonen i panik. Senere modtager jeg 4 ubesvarede opkald fra ham, og flere sms'er. Jeg beder ham stoppe, og siger at jeg ikke er interesseret. Han siger 'undskyld'. Men to uger efter ringer han igen, og sender sms'er på alle tider af døgnet. Derefter hører jeg ikke mere fra ham,” fortalte hun til BT.

Hun klagede kort efter til nemlig.com, men fik kun et standardsvar, der bekræftede, at de ville gå videre med sagen.

En pressemedarbejder fra nemlig.com fortæller til BT, at virksomheden er ved at undersøge Julies sag yderligere.

LÆS OGSÅ: Disse madvarer kan lindre dine smerter

Derudover har nemlig.com efterfølgende valgt at ændre deres procedurer, således, at telefonnumre ikke længere vil fremgå af chaufførernes kørselslister.

”Vi beklager meget, det der er sket, og vi tager på det kraftigste afstand fra chaufførens opførsel. Kundens telefonnummer fremgår i dag på kørselslisten, så chaufføren har mulighed for at kontakte kunden i de få tilfælde, hvor chaufføren fx ikke kan finde hoveddøren eller adressen. Det har alle vores chauffører håndteret glimrende gennem årene, men nu viser det sig desværre, at der er nogle få, der ikke har kunnet håndtere opgaven professionelt,” siger Henrik Hjorth, viceadministrerende direktør, nemlig.com til BT. [A1] 

Han fortæller hvordan nemlig.com vil forsøge at udbredre problemet:
”Det er utrolig ærgerligt, at de ødelægger det for alle de andre chauffører, som hver dag håndterer opgaven rigtig godt. Vi kan ikke leve med, at noget lignende opstår i fremtiden. Vi vil derfor straks kigge vores procedurer igennem omkring leveringen og herunder fjerne telefonnumrene på kørselslisterne.”

Hvordan synes du, at nemlig.com har håndteret sagerne?
 

BT, BT, BT


Tags: