Sådan bliver du bedre til at stå op om morgenen

Sådan bliver du bedre til at stå op om morgenen

image title: 
Monika Mlynek/123rf.com
1. En god nats søvn starter allerede aftenen før. Og forskning viser også, at din motivation er direkte påvirket af din søvnkvalitet. Derfor er det vigtigt at holde igen med koffeinrige drikke flere timer før du, skal i seng, da dette giver den rette ro til krop og sind. Samtidig er det vigtigt at slukke al elektronik mindst en time før sengetid, da det også giver ro i kroppen. Alternativt kan du læse en bog en time inden, du går i seng, ligesom Bill Gates gør det.

2. Motivationen til at stå op skal selvsagt være der. Hvorfor skal du tidligt op? Find ud af, hvorfor det er, om det så er for at kunne tabe dig, præstere fantastisk på arbejdet, eller er det fordi, du skal nå noget vigtigt dagen efter, så er motivationen til at stå op essentiel.

3. For nogle er det verdens bedste opfindelse (vi kender et par stykker herinde på redaktionen), men langt hen ad vejen, er den velkendte ’snooze’-funktion ikke særlig gavnlig for dig, og din evne til at stå op. Ofte ender du med at være mere træt, når du konsekvent udsætter tidspunktet for, hvornår du står op.

LÆS OGSÅ: Derfor vil du gerne ryge når du drikker

4. Det tager tid at få kroppen ind i en rutine, men når man har kæmpet sig vej dertil, er det ofte en leg resten af tiden. Derfor skal du ikke sætte alarmen til kl. 05:00 om morgenen, første gang du skal op, men start med små ændringer så kroppen kan følge med. En god idé er at bruge 15 minutter til forskel hver uge, så du kan starte med kl. 7:30 én uge og dernæst gå ned til 7:15 og så 7:00 osv.

5. Sørg for, at din morgen får nogle rutiner, du elsker. Om det er den lækre kaffe fra Baresso, eller en lun croissant fra bageriet på hjørnet, eller noget helt tredje, så sørg for, at din morgen har rutiner, der gør dig glad og muligvis giver dig noget, du kan glæde dig til.

Har du, eller nogen du kender svært ved at stå op om morgenen, så del dine tips og tricks med os i debatten.

MetroXpress 
Tags: 
Nøgleord: