Sådan får du en bedre morgenrutine

Sådan får du en bedre morgenrutine

image title: 
Foto: Ivan Kruk/123rf.com
Vi kender det alle sammen – du gik lidt for sent i seng, hørte ikke vækkeuret og må skynde dig på arbejde uden så meget som et bad eller morgenmad. Scenariet er sket for de fleste af os, og alt dette er ikke med til at gøre morgenen eller dagen bedre.
 
Vi er gået ind i kampen mod dårlige vaner, og sætter en god morgenrutine på skemaet, og har derfor samlet en række tips til en bedre morgenrutine, så du føler dig mere frisk end nogensinde!
 
Gå tidligt i seng
Starten på en god morgenrutine begynder rent faktisk om aftenen, hvor anbefalingen lyder, at du skal gå tidligt i seng for at få det meste ud af dagen i morgen.
 
Stå tidligt op
Ja, det kan godt være lidt af et rutineskift, at gå tidligt i seng og stå tidligt op, men det går hånd i hånd. Hvis du sørger for at stå op lidt før, 15 minutter kan være nok, vil det bidrage med mindre stress, og helt simpelt har du bare mere tid til at nå det hele.
 
Lad være med at snooze
Er du en af dem, der har svært ved at stå op, så har du helt sikkert også trykket på snoozeknappen lidt for mange gange. Men søvneksperter anbefaler, at du står op første gang du hører vækkeuret, da det ellers forstyrrer din søvn, når du først hives ud af søvnen, for at du derefter slumrer videre.
 
LÆS OGSÅ: Guide: Bevæg dig sikkert på sociale medier

Tag et brusebad
Et brusebad kan være med til at vække dig og få dig op i gear, så du er mere frisk hele dagen.
 
Spis morgenmad
Eksperterne har sagt gang på gang, at det vigtigste måltid på dagen er morgenmad - men dette betyder desværre ikke, at vi alle følger deres råd. Men vi vil lægge ekstra vægt på, at morgenmad er meget vigtigt, da det er med til at få gang i hele dit system. Så hvis du ikke er sulten om morgenen, så kan du starte ud med et stykke frugt, og arbejde dig op til et større måltid.
 
Bevæg kroppen
Er du en af de helt friske om morgenen, og er klar på at stå lidt tidligere op end normalt, så er det anbefalet, at man bevæger sig inden man starter dagens stress og jag. Du kan enten tage en kort løbetur, lave nogle træningsøvelser på en måtte eller dyrke yoga eller meditation. Alt er med til at du får en bedre morgen og er mere frisk hele dagen.  
 
Hvordan ser din morgenrutine ud?
Tags: