Sådan falder du i søvn på ét minut

Sådan falder du i søvn på ét minut

image title: 
choreograph/123rf.com
Ligger du ofte søvnløs, tæller får og mærker, hvordan tiden langsomt passerer forbi, mens du kæmper for at falde i søvn?

Så er der hjælp at hente, for den amerikanske læge og sundhedsekspert Andrew Weil har fundet frem til det ultimative trick, der får dig til at falde i søvn i løbet af bare ét minut.

LÆS OGSÅ: Dette skal du bruge din pause på

Tricket er en vejrtrækningsøvelse også kaldet 4-7-8 metoden, der består af fire simple trin, der skal gentages maksimalt fire gange.

1. Først skal du gennem munden puste al luft ud af lungerne.
2. Herefter skal du tælle til fire, mens du langsomt trækker vejret ind gennem næsen.
3. Tæl hernæst til syv, mens du holder vejret.
4. Pust luften ud af munden og tæl til otte. Når du har talt til otte, skal alt luften være ude af munden.
Virker øvelsen ikke første gang, så fortvivl ikke. Du kan nemlig træne den, hvorefter den med tiden vil have en effekt.

Hvis du lider af søvnproblemer, kan du desuden med fordel:
- Undgå skarpt lys inden sengetid eksempelvis fra telefonen eller din iPad
- Afspille naturlyde såsom fuglekvidre eller bølgebrus
- Mørklægge dit soveværelse fuldstændig
- Sove med rent sengetøj
- Lufte ud inden sengetid

Lider du af søvnproblemer? 

BT
 
Tags: 
Nøgleord: