Sådan tager du den perfekte powernap

Sådan tager du den perfekte powernap

image title: 
Foto: ammentorp/123rf.com
Det kan ofte virke uoverskueligt, hvis man allerede klokken 14 føler sig helt udmattet, og man har stadig en hel dag foran sig. Men frygt ej, der er råd at hente.

Her er 4 ting, der kan gøre dig træt og klar til en powernap.

Planlæg din powernap
Det er vigtigt, at din powernap ligger syv til otte timer, efter at du er stået op. Det kan dog være svært at slippe afsted med en powernap på arbejdet, men så må du prøve at gøre det i weekenden.

Undgå kaffe
Kaffe indeholder koffein, og kan lave uro i dit system, når du skal til og sove. Prøv derfor at undgå kaffe tiden inden din planlagte powernap.

LÆS OGSÅ: Sådan lærer du at elske dit job

Drop løbetræningen
Eksperter anbefaler, at man undgår hård motion, inden man skal sove, da kroppen stadig arbejder på højtryk i efter.

Spis en mad
Du kender formodentligt følelsen efter at have spist aftensmad, hvor man lige skal ligge på sofaen. Hvis du spiser en mad inden din powernap, bliver du ofte mere træt

Hvornår har du planlagt din powernap?

Søndagsavisen 
 
Tags: