Sådan undgår du stress

Sådan undgår du stress

image title: 
Foto: Pablo Hidalgo/123rf.com
Den danske ’sommer’ er ved at være over os, og det betyder også at de fleste går på sommerferie. Det er i den periode vigtigt at få stresset af og få ladet kroppens batterier op igen.

Derfor har vi nogle enkelte råd, som du kan følge, hvis du oplever at have for meget mellem ørene.

1. Husk pauser
Hold pauser i dagens løb. 5-10 minutters pause 1 eller 2 gange om formiddagen, det samme om eftermiddagen og en halv times frokost. Det gør dig mere effektiv, og du får det sjovere med dit arbejde.
 
2. Motioner
Motion indgår i behandlingen i stress og ikke mindst depression. Motion har en række normaliserende funktioner på de ting, der går galt i dit nervesystem, når man er stresset. Motioner alene eller sammen med venner, familie, kolleger eller andre.

LÆS OGSÅ: På vej på ferie? Sådan behandler du solskoldning
 
3. Prioriter dine arbejdsopgaver
Prioriter dine arbejdsopgaver - det vigtigste først derefter rutineopgaverne. Og ikke omvendt.
 
4. Planlæg
Stress eller begyndende stress kan ofte være et tegn på manglende planlægning. Har du mange ting mellem ørene - så sørg for at få skrevet dem ned og lavet en plan.
 
5. Husk det gode humør
Det lyder måske banalt, men hvis du husker at smile, kan de negative følelser ikke helt få fat på dig, og det vil med sikkerhed gøre din dag nemmere – både for dig og dine medmennesker.
Hvilke metoder bruger du til at undgå stress?
Tags: