Sådan undgår du tømmermænd efter julefrokosten

Sådan undgår du tømmermænd efter julefrokosten

image title: 
Foto: jarmoluk/pixabay
Hvem elsker ikke julefrokoster, hvor der er overflod af lækkert julemad, øl og snaps. Den dejlige aften, hvor stemningen var høj og fortsatte til langt ud på natten, bliver dog ofte overskygget af morgendagens, til tider, slemme tømmermænd. Men der er heldigvis et par gode råd, som du kan læne dig op ad, når du nu skal ud at drikke og vil undgå hovedpine og kvalme dagen efter.
 
Hold dig til lys alkohol
Èn ting du kan gøre er, at holde dig til lyse drikke, såsom hvidvin, gin og snaps, der indeholder færre giftstoffer end mørk alkohol.
 
Drik vand – masser af vand
Alkohol virker vanddrivende, så det gælder om at fylde reserverne op igen – både imens du fester, men vigtigst af alt inden du lægger dig til at sove. Så drik så meget du kan inden du går i seng, og sørg for at have noget vand stående ved sengen, hvis du vågner op tørstig.
 
LÆS OGSÅ: Mand sigtet for politiskyderi: Ikke første gang
 
Sov længe
Når du har alkohol i blodet vil det forstyrre din søvn, og betyde, at du ikke opnår den dybe søvn, som du plejer. Så sørg for at sove så meget du kan, hvis du kan.
 
Spis mad
Alkohol bevirker, at din lever ikke frigiver nok sukker, så derfor ryger dit blodsukker i bund, hvilket er grunden til, at du vågner op med kvalme og rysteture. Det eneste der hjælper her, er at spise, men fordi din mave er medtaget nok af alt den sprut du har indtaget, så er det ikke godt at fodre den med fed og krydret mad. Så prøv at vælge et sundt måltid med masser af grøntsager i stedet.
 
Tag nogle hovedpinepiller
Du skal ikke lide mere end højst nødvendigt, så gør dig selv den tjeneste, at tage nogle smertestillende piller. Du kan vælge at tage Panodiler, eller en anden pille, der indeholder paracetamol, der er blid mod din mave.
 
Hvad er dit bedste tip mod tømmermænd?
 
ALT for damerne & Woman 
Tags: