Spis dig mindre stresset

Spis dig mindre stresset

image title: 
Foto: Jaroslaw Pawlak/123rf.com
I det senmoderne samfund er der rigtig meget fart på – måske endda for meget. Vi kører i højeste gear, og skal helt nå det hele inden dagen er gået.

Men næste gang du føler dig presset og en deadline, eller stresset over at TO-DO-listen bliver for lang, så prøv at spis nogle af følgende fødevarer

Spinat
Det lyder måske kedeligt, men spinat viser sig faktisk at have en beroligende effekt. Det indeholder nemlig magnesium, og hjælper med at regulere stressniveauet.

Appelsiner
Appelsiner er spækket med C-vitamin, som reducerer stress og hjælper med at stimulere blodtrykket til et normalt niveau efter en stresset periode.

LÆS OGSÅ: Din morgenmad giver dig sukkerchok

Mælk
De fleste kender det gamle trick, hvor man drikker et glas varmt mælk, inden man skal sove. Det viser sig faktisk at kurere søvnløshed og søvnproblemer. Det skyldes, at mælk har et højt indhold af antioxidanter, B12-vitaminer, protein og kalcium. Det sidste nævnte virker muskelafslappende, og kan derfor give dig en bedre søvn, som formodentligt kan afhjælpe følelsen af stress.

Fisk
Undersøgelser viser, at hvis man indtager meget omega-3, forhindrer man niveauet af adrenalin i at blive alt for høje. Man kan derved forblive rolig og fattet.

Mørk chokolade
Mørk chokolade lyder umiddelbart som en synd, men det er faktisk sundt i moderate mængder. De hjælper nemlig både mod den værste sukkertrang, samt vedligeholdelse af det konstante blodsukkerniveau.

Hvad gør du for at undgå stress?

MSN 
Tags: