Tryg snyder sine kunder

Tryg snyder sine kunder

image title: 
Foto: imagestock/123rf.com
På baggrund af en ny test fra Forbrugerrådet Tænk opdagede Christian, at hans årlige forsikringspris hos Tryg på 3.800 kroner var langt højere end gennemsnittet. Da han efterfølgende ringede til forsikringsselskabet og spurgte til den høje pris, forklarede de ham, at det er fordi, han bor på Vesterbro, og prisen er højere dér end andre steder.
 
Christian var skeptisk, men accepterede Trygs forklaring. Efterfølgende indtastede han sin samboende kærestes oplysninger på Trygs hjemmeside, og her fandt han ud af, at prisen var væsentligt lavere end den han betaler.
 
LÆS OGSÅ: Trukket i kontanthjælp efter erstatning for indbrud
 
“Jeg kontakede igen forsikringsselskabet og forelagde dem mine resultater, og medarbejderen hos Tryg måtte give mig ret i, at prisen på 3.800 kroner var helt ude i skoven,” udtaler Christian til Metroxpress.
 
Hos Tryg beklager man fejlen: “Der er tale om en kunde, som for ganske nylig er konverteret over på et nyt og mere individuelt produkt. Bopælen kan i nogle tilfælde være en medforklarende faktor. I dette tilfælde er det kundens individuelle skadehistorik og samlede risikobillede, der begrunder den lavere pris. Vi har lavet en fejl i første omgang, og det er beklageligt,” siger Kasper Riis, kommunikationschef hos Tryg.
 
Hvad mener du om Trygs forklaring? Er det acceptabelt?
 
MX

Tags: 
Nøgleord: