Vejrtrækningsmetode hitter på sociale medier

Vejrtrækningsmetode hitter på sociale medier

image title: 
Foto: Subbotina/123rf
Har du svært ved at falde i søvn om aftenen, eller er du stresset i din hverdag? Så bør du måske benytte dig af Dr. Andrew Weils 4-7-8-metode, som lige nu hitter på de sociale medier.
 
Metoden relaterer sig til meditation og er særligt god at bruge på dage, hvor du føler dig stresset. Benytter man sig af metodens vejrtrækningsteknik inden sengetid, vil man desuden opleve at falde hurtigere i søvn – og endda i dybere søvn end vanligt.
 
Udover at følge metoden inden du skal i seng, kan du også bruge den i andre pressede situationer, som hvis du eksempelvis er på vej ud i et skænderi med din partner eller er sliksulten.
 
Disse seks trin udgør tilsammen 4-7-8-metoden:

1. Placer det yderste af tungen mod højderyggen af ganen lige bag ved fortænderne, og hold den der under hele øvelsen
2. Udånd gennem hele munden og lav en "whoosh"-lignende lyd
3. Luk munden og indånd hurtigt gennem næsen, mens du i hovedet tæller til fire
4. Hold dit åndedræt og tæl til syv
5. Udånd helt gennem munden, mens du laver en "whoosh"-lyd og samtidigt tæller til otte
6. Det hele skal foregå i et åndedræt. Indånd igen og gentag tre gange mere
 
Hvordan synes du, at metoden lyder? Prøv den eventuelt i aften og meld gerne tilbage, om den virker. 
 
TV2 
Tags: