logo
Hjem
HjælpLog ind

Vilkår for brug

Hjemmesider, der ejes af Inbox.com AS, tilbyder e-mailtjenester og andre relaterede tjenester, der samlet kaldes "Tjenesten".

Tjenesten ejes i sin helhed af Inbox.com AS ("Virksomheden", "vi" eller "os"). Virksomheden er registreret og beliggende i Norge med organisationsnummer/registreringskode 920 243 347.

Ved at bruge tjenesten accepterer du følgende vilkår og betingelser ("aftalen" eller "servicevilkårene"). Disse servicevilkår regulerer brugen af tjenesten.

1. Generelt

Denne aftale blev oprindeligt skrevet på engelsk; og er blevet oversat til andre sprog for din bekvemmelighed. I tilfælde af uoverensstemmelser mellem den originale version og en oversat version, skal den originale (engelske) version være gældende: https://www.inbox.com/terms-of-service

2. Ændringer af tjenesten og servicevilkårene

Tjenesten kan til enhver tid ændres uden forudgående varsel. Vi vil også underrette dig om ændringerne i denne aftale inden for rimelig tid via e-mail og vores hjemmesider. Virksomheden vil forsøge at holde alle komponenter, som tjenesten er baseret på, opdaterede for at øge tjenestens kvalitet og sikkerhed. Ikke desto mindre garanterer vi ikke, at alle sådanne komponenter altid vil være opdaterede.

Denne aftale kan ændres fra tid til anden. Ved at fortsætte med at bruge tjenesten accepterer du den seneste version af aftalen, og vi anbefaler derfor, at du regelmæssigt tjekker for opdateringer. Ændringer i denne aftale, som vi kategoriserer som kritiske, vil blive meddelt pr. e-mail via tjenesten.

3. Registrering og brug af tjenesten

Tjenesten er en tjeneste til modtagelse, læsning og afsendelse af e-mails og er beregnet til brug af personer over 18 år. Ved at bruge Tjenesten bekræfter du, at du er 18 år eller ældre. Du kan få adgang til tjenesten via et opdateret tredjeparts e-mailprogram/app, der understøtter de nyeste versioner af IMAP/SMTP, eller du kan bruge vores webmail via en browser. Vi bestræber os på at gøre tjenesten tilgængelig via de nyeste versioner af almindeligt anvendte operativsystemer, e-mailprogrammer/apps og browsere. Vi anbefaler, at du holder alle dine enheder og systemer opdaterede, da dette normalt vil forbedre tjenestens tilgængelighed og sikkerhed.

Den tilgængelige lagerplads for din postkasse vises i webmailen. Når postkassen er fuld, kan indgående og udgående e-mails blive afvist (ikke leveret).

Når du sender e-mails via et e-mailprogram eller en app (f.eks. Outlook), skal du bruge autentificering med et brugernavn (din e-mailadresse) og en adgangskode. E-mails, der forsøges sendt uden en sådan godkendelse, kan blive afvist.

Bemærk, at enhver brug af tredjepartsapplikationer (såsom en mobilapp eller et computerprogram) og enheder (såsom en computer eller en telefon) er dit eget ansvar, og vi er ikke ansvarlige for nogen adfærd, funktioner eller indhold på sådanne tredjepartsapplikationer og -enheder. Bemærk også, at tredjepartsapplikationer og -enheder kan have deres egne vilkår for brug og privatlivspolitikker, som du er fuldt ansvarlig for at følge.

Vi opfordrer dig til regelmæssigt at tjekke alle mapper, herunder mapperne "Papirkurv" og "Spam", for at se, om der er e-mails, der ved en fejl er blevet placeret i den forkerte mappe. E-mails, der ligger i mapper med slettet eller uønsket indhold (såsom "Spam"), kan blive slettet permanent fra systemet uden varsel.

Vi er ikke ansvarlige for nogen produkter/tjenester, som du bruger eller køber ved at bruge en e-mailadresse fra tjenesten som din kontaktadresse.

Du er fuldt ansvarlig for alle meddelelser, der sendes via din e-mailkonto på tjenesten.

Tjenesten må ikke bruges til:

  • Aktiviteter, der er forbudt ved lov;
  • Afsendelse eller lagring af indhold, der er ulovligt, krænker ophavsretten eller med rimelighed kan betragtes som skadeligt, truende, voldeligt, chikanerende, ærekrænkende eller krænkende for en anden persons privatliv;
  • Afsendelse af virus eller anden ondsindet software;
  • Afsendelse af spam / junk e-mails eller bulk e-mails, der ikke udtrykkeligt er blevet accepteret af modtageren på forhånd og udløst af en handling fra modtagerens side;
  • Afsendelse af e-mails, der hævder at være eller ser ud til at være sendt af en anden;
  • Forstyrre eller afbryde tjenesten eller tilknyttede tjenester eller netværk.

Enhver overtrædelse af disse regler, andre vilkår i denne aftale eller anden lov kan resultere i begrænset adgang, lukning eller sletning af din e-mailkonto og/eller dit abonnement. Virksomheden kan kræve erstatning for eventuelle skader som følge af en overtrædelse af denne aftale.

Virksomheden kan ikke garantere, at e-mails, der sendes til eller fra tjenesten, når frem til adressaten eller den tilsigtede modtager.

Du er ansvarlig for at tage sikkerhedskopier af vigtige oplysninger, såsom dine e-mails og kontaktdata. Vi bestræber os på at sikre, at oplysninger, der er gemt på vores servere, er sikkert gemt og utilgængelige for tredjeparter. Alligevel kan vi ikke give sådanne garantier. Under normale omstændigheder er det vores mål at have rullende sikkerhedskopier af din postkasse mindst 14 dage tilbage i tiden.

Du er ansvarlig for at bruge en sikker adgangskode til at få adgang til din e-mailkonto. Adgangskoden skal være unik for tjenesten og have tilstrækkelig længde, indhold og variation af tegntyper til at gøre det svært for udenforstående at gætte. Du bør aldrig bruge en adgangskode på din e-mailkonto, der er den samme som eller ligner en adgangskode, du bruger eller har brugt andre steder. Din adgangskode bør aldrig deles med nogen tredjepart, hverken en virksomhed eller en person. Hvis du har mistanke om, at adgangskoden kan være blevet kendt af en tredjepart, skal du straks ændre adgangskoden. Dette kan gøres i webmailen ved at klikke på "Indstillinger" og derefter "Adgangskode".

Du er ansvarlig for at tjekke din postkasse på tjenesten for vigtige meddelelser og opdateringer vedrørende tjenesten fra os mindst en gang om ugen, da vi bruger denne e-mailadresse til vigtig kommunikation.

Du accepterer, at virksomheden kan bruge og ændre oplysninger i din postkasse eller e-mailkonto, hvis dette anses for nødvendigt for at beskytte tjenesten, virksomheden, vores kunder eller andre brugere mod skade eller tab. Et sådant eksempel kan være fjernelse af en skadelig e-mail, der er blevet sendt til din postkasse uden at blive stoppet af vores spamfilter.

Hvis du kommer i besiddelse af oplysninger om virksomheden eller andre brugere, som ikke er beregnet til dig, er du forpligtet til at slette sådanne oplysninger og underrette os med det samme. Ethvert forsøg på at få uautoriseret adgang til vores netværk, servere eller systemer er ikke tilladt.

For at sikre stabilitet og tilgængelighed af vores tjenester har tjenesten visse begrænsninger i brugen. Det gælder f.eks. antallet af e-mails, du kan sende, og hvilke IP-adresser vi accepterer logins fra.

4. Abonnement

Tjenesten er en betalt e-mailtjeneste, og du skal have et aktivt abonnement for at få adgang til tjenesten. For at bruge tjenesten skal du først vælge din abonnementsperiode. Du vil forudbetale for tjenesten baseret på den abonnementsperiode, du har valgt. Den samme abonnementsperiode anvendes, når dit abonnement automatisk fornyes. Du kan finde den aktuelle pris for tjenesten under "Min konto" i webmailen. Fakturaerne for tjenesten sendes til din e-mailadresse på tjenesten. Hvor loven kræver det, kan du anmode om en kopi af fakturaen sendt til din postadresse ved at informere vores supportteam.

Vi kan fra tid til anden ændre prisen for abonnementerne. Eventuelle prisændringer vil blive kommunikeret til dig på forhånd med et rimeligt varsel til din e-mailadresse på tjenesten. Prisændringer vil træde i kraft ved starten af den næste abonnementsperiode efter datoen for prisændringen. Hvis du ikke er enig i en prisændring, kan du afvise den ved at afmelde dig tjenesten, før prisændringen træder i kraft. Hvis du opsiger dit abonnement, vil tjenesten ikke længere blive leveret til dig, når din forudbetalte abonnementsperiode slutter.

Du er ansvarlig for at opdatere betalingsoplysninger og sikre, at betalinger for brug af tjenesten er godkendt. Abonnementet er forudbetalt og fornyes automatisk, medmindre du har opsagt dit abonnement.

Tjenesten betales automatisk ved hjælp af de betalingsoplysninger, du har angivet. For at foretage ændringer i dit abonnement skal du logge ind på webmailen via en pc og klikke på "Min konto".

Du kan til enhver tid deaktivere/opsige dit abonnement under "Min konto". Hvis du opsiger dit abonnement, vil din e-mailkonto blive lukket efter udløbet af den periode, du har forudbetalt for.

Mangel på et aktivt abonnement eller mangel på vellykket fornyelse/betaling betragtes som en annullering af dit abonnement. Efter udløbsdatoen vil e-mailkontoen blive lukket, og det vil ikke være muligt at bruge tjenesten, herunder automatiske svar. Vi tilbyder ikke videresendelse af e-mails, hverken under eller efter udløbet af dit abonnement.

90 dage efter at e-mailkontoen er blevet lukket, vil e-mailkontoen og postkassen, inklusive alle e-mails og andre oplysninger i postkassen, blive slettet permanent. Bemærk, at sikkerhedskopier af postkasser stadig kan eksistere på vores servere op til 60 dage efter denne sletning. Du kan anmode om en hurtigere fjernelse ved at kontakte vores supportteam fra den pågældende e-mailadresse, før e-mailkontoen lukkes. Herefter vil det ikke være muligt at gendanne indholdet fra din postkasse.

12 måneder efter at e-mailkontoen blev lukket, vil det være muligt (for alle) at oprette en ny e-mailkonto med det samme brugernavn/den samme e-mailadresse. I karantæneperioden på 12 måneder vil dette ikke være muligt.

Når en e-mailkonto lukkes, bliver eventuelle alias-adresser også lukket.

5. Erklæring om beskyttelse af personlige oplysninger

Vi indsamler personlige data vedrørende kundernes brug af tjenesten med største omhu og i overensstemmelse med relevante databeskyttelsesbestemmelser, herunder GDPR. Vi indsamler brugerdata for at forbedre tjenesten ved at gemme cookies og andre datasporingsfiler på din enhed. For at lære mere om brugen af cookies og data indsamlet af os, se venligst vores fortrolighedserklæring.

Ved at bruge vores tjenester accepterer du også vores Privatlivserklæring.

6. Begrænsede garantier og ansvar

Du forstår og accepterer, at tjenesten leveres "som den er" og "som tilgængelig" uden udtrykkelig eller underforstået garanti af nogen art, og du accepterer ikke at holde virksomheden ansvarlig eller at søge erstatning for a) ethvert tab eller skade (herunder indirekte, tilfældige, særlige, straffende eller eksemplariske); b) tab af brug: c) tab af data; d) tab af forretning eller fortjeneste; eller e) skade på enhed; der kan opstå som følge af fejl på tjenesten eller ved brug af tjenesten.

Vi er ikke ansvarlige for noget tab af skade, som du lider under et kontraktbrud, og er ikke forpligtet til at kompensere dig for noget tab af indkomst, forretningsafbrydelse, tab af fortjeneste eller andre lignende tab, medmindre vores handlinger anses for at være skyldige (forsætlige eller gennem grov uagtsomhed).virksomheden garanterer ikke tilgængelighed eller pålidelighed af tjenesten eller sikkerheden af de data, der er gemt i din postkasse.

Vi garanterer ikke, at tjenesten er fri for malware eller andre skadelige komponenter, og vi påtager os intet ansvar for tredjepartsapplikationer eller enheder, der bruges til at få adgang til tjenesten.

Desuden vil du ikke holde virksomheden ansvarlig eller søge erstatning baseret på, at data er blevet eksponeret eller frigivet, f.eks. på grund af et sikkerhedsbrud.

Ethvert samlet ansvar for alle krav i forbindelse med tjenesten kan ikke overstige de beløb, du har betalt til virksomheden i løbet af de sidste 12 måneder.

Vi kan foretage forbedringer og ændringer af tjenesten til enhver tid uden varsel. Virksomheden kan, efter eget skøn, opsige tjenesten. En planlagt fuld opsigelse af tjenesten skal dog meddeles mindst 30 dage i forvejen.

Ingen rådgivning eller information givet af os uden for denne aftale skal skabe nogen garanti på vores vegne.

Hvis du er en forbruger (fysisk person), er vi ikke ansvarlige for eventuelle skader, du måtte lide, medmindre dødsfald eller skade på dit helbred blev forårsaget som en følge af denne aftale, eller vores handlinger betragtes som uagtsomme (hensynsløse eller grove).

Hvis du ikke er en forbruger, accepterer du, at dit eneste og eksklusive retsmiddel for eventuelle problemer med tjenesten er at stoppe med at bruge tjenesten og annullere dit abonnement. Det betyder, at dit eneste retsmiddel er annullering af aftalen og tjenesten.

Denne aftale gælder i det omfang, det er tilladt i henhold til gældende lovgivning, og påvirker ikke dine lovbestemte rettigheder som forbruger.

7. Skadesløsholdelse

Du accepterer at skadesløsholde og holde virksomheden skadesløs fra og mod alle skader, tab og udgifter af enhver art (herunder rimelige advokatsalærer og omkostninger), der opstår som følge af eller i forbindelse med: 1) din overtrædelse af denne aftale; 2) enhver aktivitet, som du deltager i på eller gennem tjenesten; og 3) din overtrædelse af enhver lov eller forpligtelse i denne aftale.

8. Hele aftalen, adskillelighed og fortolkning

Bortset fra som anført i denne aftale eller som udtrykkeligt aftalt skriftligt mellem dig og os, udgør denne aftale alle de vilkår og betingelser, der er aftalt mellem dig og virksomheden. Denne aftale erstatter alle tidligere aftaler vedrørende brug af tjenesten, hvad enten de er skriftlige eller mundtlige.

Hvis en bestemmelse i denne aftale fastslås at være ugyldig eller ikke kan håndhæves, skal en sådan bestemmelse ikke påvirke gyldigheden eller håndhævelsen af nogen anden bestemmelse heri.

Hvis virksomheden undlader at håndhæve denne aftale eller en bestemmelse heri, giver vi ikke afkald på vores ret til at gøre det.

9. Overdragelse

Virksomheden kan overdrage denne aftale og enhver af dens rettigheder i henhold til denne aftale, helt eller delvist, og virksomheden kan delegere enhver af sine forpligtelser i henhold til denne aftale. Du må ikke overdrage denne aftale, helt eller delvist, eller overføre dine rettigheder i henhold til denne aftale til nogen tredjepart.

10. Afkald på gruppesøgsmål

Hvor det er tilladt i henhold til gældende lov, accepterer du og virksomheden, at de hver især kun kan fremsætte krav mod den anden part i din eller dennes individuelle egenskab og ikke som sagsøger eller gruppemedlem i et påstået gruppe- eller repræsentativt søgsmål. Medmindre både du og virksomheden er enige, kan ingen voldgiftsmand eller dommer konsolidere mere end én persons krav eller på anden måde præsidere over nogen form for repræsentativ eller gruppeproces.

11. Gældende lov / retsinstans

Medmindre andet kræves af en ufravigelig lov i en anden jurisdiktion, er denne aftale (og eventuelle ikke-kontraktlige tvister/krav, der opstår som følge af eller i forbindelse med den) underlagt norsk lov, og norske domstole skal (i det omfang det er muligt med gældende lov) have enekompetence til at løse eventuelle tvister i forbindelse med denne aftale eller tjenesten. Oslo byret skal være værneting.

Hvis andet kræves af en obligatorisk lov i en anden jurisdiktion, vil den gældende lov være uden hensyntagen til valg eller konflikter mellem lovprincipper.

Hvis du har spørgsmål til denne aftale, er du velkommen til at kontakte vores supportteam (link nederst på denne webside).

Gældende fra den 3. oktober 2023 (se tidligere version her)

logo

© 2024 Inbox.com AS

Alle rettigheder forbeholdes.

Genveje

Hjælp FAQDriftsmeddelelser